خبرگزاری کار ایران

۱۱.۶ میلیون تن ظرفیت جدید تولید فولاد در سواحل جنوبی ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۷۲۷

۱۱.۶ میلیون تن ظرفیت جدید تولید فولاد خام در سواحل جنوبی کشور با مشارکت بخش خصوصی و خارجی ایجاد می شود.

این کارخانه ها طبق برنامه جدیدی که ایمیدرو بر اساس طرح جامع فولاد تعریف کرده در مناطق چابهار، ‌ قشم و بندرعباس راه اندازی خواهند شد.
به گزارش ایلنا، در طرح جامع فولاد مطابق تحقیقات و بررسی های انجام شده این مناطق یکی از بهترین نقاط ایران برای توسعه صنعت فولاد به دلیل دسترسی به منابع آب و انرژی، ‌ حمل و نقل و صادرات و واردات و کاهش هزینه های تولید سواحل جنوبی کشور است.

مطابق گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با توجه به برنامه های این سازمان برای جذب سرمایه های بخش خصوصی و خارجی برای احداثکارخانه های جدید فولادی طرح ۴ میلیون تنی فولاد بندرعباس با مشارکت سرمایه گذار هندی به اجرا در می آید و همچنین طرح ۱.۶ میلیون تنی نیز با حضور یک شرکت کویتی در بندرعباس احداثخواهد شد.

علاوه بر این پروژه فولاد چابهار نیز به ظرفیت تولید ۳ میلیون تن با مشارکت سرمایه گذار خصوصی داخلی اجرایی می شود. از سوی دیگر طرح ۳ میلیون تنی فولاد قشم با مشارکت یکی از شرکت های بزرگ سنگ آهن داخلی و شرکای خصوصی در این منطقه راه اندازی خواهد شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران این برنامه را از سال گذشته با هدف ایجاد ظرفیت های جدید با مقیاس اقتصادی تعریف و اجرایی کرده است تا اهداف کلان طرح جامع فولاد پیاده شود به طوری که شرکت های خصوصی داخلی و خارجی تامین سرمایه طرح ها را بر عهده گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز