خبرگزاری کار ایران

ظریف در کنفرانس خبری با وزیر خارجه تانزانیا:

استفاده کشتی‌های ایران از پرچم کشورهای مختلف نقض محدودیت سازمان ملل نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۳۲۴

این تصمیمی اقتصادی است که عمدتا توسط گروه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان نقض محدودیت‌های سازمان ملل متحد به شمار نمی‌رود.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان بعد از دیدار با «برناد ممبه» وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی تانرانیا در کنفرانسی خبری حاضر شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به آفریقا، ممبه با ابراز خرسندی از حضور ظریف در تانزانیا چشم‌انداز روابط دو کشور را روشن ارزیابی کرد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که بین ایران و گروه ۱ + ۵، در جریان است، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات نتیجه‌بخش باشد.

ظریف نیز نیز با اشاره به هم‌زمانی حضور در تازانیا با ایام دهه فجر، زمینه همکاری‌های دو کشور را گسترده دانست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده کشتی‌های ایران از پرچم تانزانیا گفت که هیچ محدودیتی توسط سازمان ملل در این زمینه اعمال نشده است و این اقدام توسط بسیاری از کشورها صورت می‌گیرد.

وزیر خارجه افزود که این تصمیمی اقتصادی است که عمدتا توسط گروه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان نقض محدودیت‌های سازمان ملل متحد به شمار نمی‌رود.

ظریف در پاسخ به پرسش دیگری درباره اعدام متخلفان در ایران گفت که ایران با ترافیک سنگین مواد مخدر رو‌به‌رو است و تعداد زیادی از سربازان ما در این مسیر کشته شده‌اند. ما به شدت با این حمل و نقل غیرقانونی برخورد می‌کنیم چرا که درآمد حاصل از این قاچاق مواد مخدر برای تروریست‌ها ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد که ظرفیت‌های همکاری ایران و تانزانیا مورد بررسی قرار گرفته و دو کشور قابلیت گسترش همکاری‌ها به ویژه در حوزه بخش خصوصی را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز