خبرگزاری کار ایران

ستاری در دیدار وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عنوان کرد؛

آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور فناوری‌های کشاورزی به کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۹۴

ستاری با اشاره به ظرفیت موجود ایران برای ارائه خدمات به اقلیم کردستان در قالب شرکت های دانش‌بنیان، لزوم بهره‌گیری از فرآیندهای ترویجی در حوزه ورود فناوری به کشاورزی را ضروری دانست

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان عراق بر گسترش زمینه های همکاری در حوزه کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار عبدالستار مجیدالقادر وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان با اشاره به زمینه‌های متعدد موجود همکاری میان دو طرف، در حوزه فناوری‌های کشاورزی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های صادرات محصولات، تجهیزات و فناوری‌های حوزه کشاورزی به طور کامل آمادگی همکاری دارد.

ستاری با اشاره به ظرفیت موجود ایران برای ارائه خدمات به اقلیم کردستان در قالب شرکت های دانش‌بنیان، لزوم بهره‌گیری از فرآیندهای ترویجی در حوزه ورود فناوری به کشاورزی را ضروری دانست و افزود: واردات فناوری در حوزه کشاورزی دشواری‌های خاصی دارد که فعالیت‌های ترویجی در این حوزه، می تواند بر سهولت روند تبادل محصولات و فناوری‌ها کمک کند. با نفوذ فناوری‌های اطلاعات در حوزه ترویج، بهبود کیفیت کشاورزی و افزایش بهره‌وری را شاهد خواهیم بود. از این رو امیدواریم بتوانیم زمینه‌های گسترش همکاری بین دو طرف را افزایش دهیم.

وی همچنین ابراز کرد: زمینه همکاری‌های مشترک بسیاری وجود دارد و در حوزه فناوری، به طور کامل برای همکاری با اقلیم کردستان عراق آمادگی داریم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات دانش و فناوری در حوزه آموزش عالی، اظهار کرد: در رشته‌های تحصیلی و مقاطع مختلف دانشگاهی، امکان ارائه خدمات و انتقال دانش و فناوری فراهم است و در صورت تشکیل کمیسیون مشترک، موارد و موضوعات مورد توافق، پیگیری خواهند شد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان‌ این‌که حجم عمده ای پژوهشکده های جمهوری اسلامی ایران در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: پژوهشکده های کشور ما در حوزه کشاورزی با میزان قابل توجهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و کارشناسان حوزه کشاورزی همکاری دارند. از این رو آمادگی داریم به اقلیم کردستان کارشناسانی اعزام کنیم یا از حضور کارشناسان آن اقلیم در پژوهشگاه‌ها استقبال می‌کنیم.

عبدالستار مجید القادر، وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان، ضمن قدردانی از حمایت ها و همکاری های جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقابل تروریست های داعش، بر لزوم افزایش‌ همکاری های دو طرف تأکید کرد و گفت: اقلیم کردستان عراق در تلاش است تا توافقات و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف از جمله منابع آبی و کشاورزی را گسترش دهد و کمک‌های ایران در این مسیر می‌تواند سازنده باشد.

وی با اشاره به توافقات سازنده به دست آمده طی سفر به جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت مساعدت‌ها در حوزه انتقال فناوری و آموزش عالی به اقلیم کردستان تأکید کرد.

براساس این گزارش، در این نشست همچنین حوزه‌های آموزش عالی، مزارع نمونه کشت، کشاورزی و دامپروری، ارائه خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی، فناوری‌های آبیاری و منابع آبی، از ظرفیت ها و زمینه‌های همکاری بین دو طرف عنوان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز