خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان در گفتگو با ایلنا:

افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت پرتقال دربازار

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۷۶

در حال حاضر قیمت نارنگی جنوب بین ۸۵۰۰ تا ۹۰۰ تومان است و با توجه به اینکه نارنگی شمال به قیمت ۵۵۰۰ عرضه شده است اختلاف قیمت نسبتا زیادی با نارنگی شمال دارد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان در خصوص افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت هرکیلو پرتقال در بازار گفت: قیمت برخی انواع پرتقال در میادین میوه و تره‌بار به کیلویی ۵ هزار و ۵۰۰ تومن و در مغازه‌ها به کیلویی ۷ هزار تومن رسیده است.

حسین مهاجران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با افزایش قیمت پرتقال با توجه به فاصله بیش از یک ماهه به بازار شب عید اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عامل گران شدن پرتقال تمام شدن فصل عرضه نارنگی شمال است؛ با توجه به اینکه نارنگی شمال در روزهای پایانی عرضه است و ورود نارنگی جنوب که قیمت آن بالاست موجب شد مردم بیشتر به مصرف پرتقال روی آورند که همین مساله قیمت پرتقال را تحت تاثیر قرارداده است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت نارنگی جنوب بین ۸۵۰۰ تا ۹۰۰ تومان است و با توجه به اینکه نارنگی شمال به قیمت ۵۵۰۰ عرضه شده است اختلاف قیمت نسبتا زیادی با نارنگی شمال دارد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی تاکید کرد: تولید نارنگی جنوب بندرعباس پایین است و به همین خاطر جوابگوی بازار نیست به همین خاطر است که قیمت آن در بازار نیز بالا است.

وی با اشاره به تاکید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تامین بازار شب عید گفت: وزارت جهاد کشاورزی میزان ذخیره سازی را اعلام نکرده است و ما علاقه مندیم ذخیره میوه به اندازه‌ای باشد که جوابگوی نیاز بازارشب عید باشد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی بیان داشت: ذخیره سازی برای کنترل قیمت‌ها است و امیدواریم با این کار دست دلالان از بازار کوتاه شود اما این نکته نیز مهم است که تاکید ما تا کنون این بوده است که بهتر است به جای واردات غیر قانونی اجازه واردات پرتقال هر چند کم داده شود تا در صورت عدم پاسخگویی تولید داخل به نیاز بازار از ورود دلالانی که پرتقال روی درخت را در حجم زیاد خریداری کرده‌اند به بازار شب عید جلوگیری شود و مردم دچار مشکل نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز