خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت خبر داد:

آغاز تبلیغات انتخاباتی اتاق بازرگانی از ۱۰ اسفند ماه

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۶۷

فردی که سابقه حضور در اتاق‌ها را ندارد نمی‌تواند رای دهد مگر اینکه این فرد در گذشته کارتی برایش صادر شده باشد همچنین افرادی که کمتر از یک سال سابقه حضور در اتاق را دارند نیز نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

قائم مقام وزیر صنعت آغاز تبلیغات انتخاباتی اتاق بازرگانی ایران را ۱۰ اسفند ماه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی خسروتاج، پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری انتخابات در اتاق بازرگانی ایران گفت: از روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه اولین آگهی برای انتخابات ارائه شد و ۲۴ دی ماه نوبت دوم آگهی به چاپ رسید واز روز شنبه۴ دی ماه نیز مراجعات ثبت نامی آغاز شده است.

تشکیل هیات های نظارت در تمامی استانها

وی با اشاره به اختیارات انجمن نظارت بر انتخابات گفت: در حال حاضر در تمامی استان‌ها و شهرستانها هیات های نظارت شکل گرفته و کار ثبت نام آغاز شده است در ایین نامه اجرایی جدید که به تایید شورای عالی نظارت رسیده است روسای اتاق ها می‌توانند برای دو دوره متوالی ریاست اتاق را بر عهده داشته باشند.

وی با بیان اینکه در صورتی که انجمن نظارت پاسخگوی شاکیان به انتخابات نباشد شورای عالی نظارت به عنوان مرجع بالاتر مستندات را بررسی خواهد کرد گفت: در ۳۳ استان و شهرستان اعضای هیات های نظارت تعیین شده توسط انجمن‌نظارت حضور خواهند داشت و مستندات را بررسی خواهند کرد همچنین در هیات نظارت اتاق تهران که متشکل از هیاتی ۵ نفره است این اقدامات صورت می گیرد.

قائم مقام وزیر صنعت افزود: در برخی از استان‌ها هیات نظارت ۵ نفره و در برخی دیگر سه نفره است که یک نفر از سوی وزیر و دو نفر میان اعضای خوشنام اتاق بازرگانی انتخاب می‌شوند. انجمن نظارت انتخابات در تهران نیز ۵ نفره است که ۴ نفر از میان اعضای خوشنام اتاق و یک نفر از سوی وزیر صنعت انتخاب شده است.

دهم اسفند ماه آغاز تبلیغات انتخاباتی

خسروتاج تصریح کرد: دهم اسفند ماه آغاز تبلیغات انتخاباتی است و حداکثر تا ۱۷ اسفند ماه به مدت یک هفته تبلیغات انجام می‌شود و ۲۴ ساعت قبل از انتخابات تبلیغات متوقف خواهد شد.

خسرو تاج گفت: در روز ۱۸ اسفندماه نیز آراء به صورت الکترونیکی شمارش خواهد شد و ۲۳ اسفند ماه نتایج اولیه اتاق اعلام می‌شود تا ۲۵ اسفند اگر اعتراضی باشد رسیدگی خواهد شد و ۲۷ اسفند نتیجه نهایی اعلام و ۲۸ اسفند اعتبارنامه‌های افراد صادر خواهد شد.

مبنای رای دادن در انتخابات اتاق بازرگانی ارائه کارت‌های هوشمند عضویت است

وی ادامه داد: افرادی که هنوز نسبت به تبدیل کارت های دستی سابق خود به الکترونیکی اقدام نکرده اند چنانچه بخواهعنهد رای دهند باید هر چه زودتر این جایگزینی را انجام دهند.

وی افزود: کارت عضویت و کارت بازرگانی با یکدیگر تفاوت دارد و قانون اتاق به گونه‌ای است که انتخابات متکی به افرادی است که کارت عضویت اتاق را داشته باشند.

وی گفت: فردی که سابقه حضور در اتاق‌ها را ندارد نمی‌تواند رای دهد مگر اینکه این فرد در گذشته کارت عضویتی برایش صادر شده باشد و حداقل از تاریخ صدور آن یک سال گذشته باشد.

خسروتاج خاطر نشان کرد: در روز رای گیری اخذ رای با کارت هوشمند انجام می‌شود و کسی نمی‌تواند وکالتی رای دهد و حضور رای دهندگان پای صندوق‌های رای الزامی است.

سابقه ۳ ساله کاندید ها در فعالیت های اقتصادی الزامی است

وی افزود: این نکته حائزاهمیت است که افرادی که کاندید می‌شوند باید حداقل سه سال فعالیت اقتصادی(حقیقی و حقوقی) در زیر شاخه‌های بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی داشته باشند.

قائم مقام وزیر صنعت با اعلام این خبر که در این مرحله از انتخابات تغییر در تعداد زیرشاخه‌های اتاق بازرگانی انجام شده گفت: در این مرحله تغییراتی نیز اعمال شده است در گذشته در اتاق بازرگانی تهران ۲۰ نفر در حوزه بازرگانی، ۱۶ نفر صنعت و ۴ نفر معدن بودند اما از این پس به ۱۶ نفر بازرگانی ۱۴ نفر صنعت و ۴ نفر معدن و ۶ نفر کشاورزی تغییر یافته است همچنین در شهرستان‌ها به ۵ نفر بازرگانی، ۵ نفر صنعت، ۲ نفر معدن و ۳ نفر کشاورزی تغییر یافته است.

وی گفت: از تعداد شصت نفری که در اتاق تهران حضور پیدا می‌کنند ۲۰ نفر با معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت هستند و۴۰ نفر دیگر از میان بخش خصوصی و از طریق انتخابات ۱۸ اسفند ماه تعیین می شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا اعضای انجمن نظارت می‌توانند حقوق‌بگیر اتاق بازرگانی باشند؟، گفت: در آیین نامه پیش بینی شده چه کارمندان دولت چه کارکنان اتاق بازرگانی یک ماه قبل از ثبت نام از فعالیت پیشین خود انصراف دهند و اگر کارمند دولت هستند استعفاء دهند در این آیین نامه جدید نمی‌توانستیم به دلیل زمان محدود تمامی مفاد آن را اجرایی کنیم اما این گون مواد آیین نامه برای دوره‌های بعد لازم الاجرا است.

شمارش آراء الکترونیکی می شود

وی افزود: یکی از مشکلات این ایام در جلسات هیات نمایندگان اتاق ایران نحوه شمارش اراست که با بالا بردن دست در خصوص تصمیمات رای دهی صورت می گیرد که مورد اعتراض تعدادی از هیات نمایندگان قرار گرفته که در ایین نامه جدید مقرر شده ظرف ۸ ماه اتاق ایران نسبت به نصب و راه اندازی سیستمی که بتواند نسبت به شمارش ارا به روش الکترونیکی اقدام نماید برنامه ریزی و اجرا کند.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر اعلام رقم کارت های معتبر در تهران و شهرستانها امکان پذیر نیست ولی به زودی و قبل از زمان رای گیری تعداد کارت های معتبر که می توانند در حوزه رای گیرذی مبنای رای گیری باشد اعلام خواهد شد، همچنین برای روز انتخابات انجمن با برپایی جلسات و رسیدگی به مشکلات سالهای گذشته تمهیدات اندیشیده شده تا مشکلات سالهای گذشته کمتر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز