خبرگزاری کار ایران

نائب رییس کنفدراسیون صادرات خبر داد:

وضع مجدد عوارض ۱۰ درصدی صادرات سالامبور

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۶۵

در شرایط فعلی سالامبور گوسفندی که در دولت گذشته عوارض آن رفع شده بود به عوارض ۱۰ درصدی تبدیل شده است در شرایطی که رکود، تورم و تحریم وجود دارد و رابطه با جهان هم به سختی انجام می‌شود.

نائب رییس کنفدراسیون صادرات از وضع مجدد عوارض ۱۰ درصدی صادرات سالامبور خبر داد.

محمد لاهوتی، نائب رییس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش قیمت نفت آیا افزایش صادرات برای سال آینده راه گشا خواهد بود یا خیر؟، اظهار داشت: قطعا صادرات تنها راه خروج از شرایط کنونی خواهد بود و ما باید همه برنامه‌هایمان را از مجلس، دولت و بخش خصوصی معطوف به تولید صادراتی کنیم.

وی افزود: ما همیشه به جای استفاده از فرصت‌ها اقدام به فرصت سوزی کرده‌ایم. اخیرا اتفاقی که افتاد این است که با وجود آنکه امکان تولید صادراتی با ارزش افزوده بیشتر وجود ندارد یکباره اقدام به وضع عوارض می‌کنیم این در حالی است که در دولت گذشته این عوارض لغو شده بود.

لاهوتی تصریح کرد: در شرایط فعلی سالامبور گوسفندی که در دولت گذشته عوارض آن رفع شده بود به عوارض ۱۰ درصدی تبدیل شده است در شرایطی که رکود، تورم و تحریم وجود دارد و رابطه با جهان هم به سختی انجام می‌شود.

وی گفت: در بحثواردات هم تعرفه‌های سنگین و بسیار بالا باعثنشده تا تولیدات ما رقابتی شود و تا زمانی که استراتژی و برنامه مشخصی برای حمایت از تولید و تولید صادراتی نداشته باشیم و تا زمانی که اقتصاد کشور بزرگ نشود و به سمت بازارهای خارجی نرویم نمی‌توان صادرات غیر نفتی را جایگزین وجه نفت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز