خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

در گذشته ۵۰ درصد در آمد کشفیات در اختیار ناجا بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۲۶۹

به دنبال جایگزینی برای طرح شبنم و ایران کد هستیم / تا قبل از قانون جدید مبارزه با قاچاق، معادل ۵۰ درصد در آمد کشفیات در اختیار ناجا بود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ۳۷ هزار کوله‌بر قاچاق در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، حبیب الله حقیقی در حاشیه همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران در خصوص لغو طرح شبنم و ایران کد و افزایش قاچاق، گفت: برای اینکه شناسایی کنیم کالای بازار از مسیر رسمی یا غیر رسمی وارد شده نیاز به کد رهگیری داریم که طرح شبنم ایده‌ای بود که می‌توانست در این راستا به ما کمک کند ولی چون در اجرا دچار مشکلات عمده شد آن را لغو کردیم و در مسیر جایگزینی هستیم که زمینه سوء استفاده گرفته و استفاده غیر مجاز نیز از آن وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد بلوکه شدن ۵۰ درصدی درآمد ناجا از کشفیات افزود: تا قبل از قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، معادل ۵۰ درصد آن در اختیار ناجا بود، اما قانون جدید این موضوع را متوقف کرد و ما به دنبال تعریف جدیدی هستیم که مسیر جدیدی را تعریف کند.

حقیقی در مورد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که سال گذشته به تصویب مجلس رسیده، گفت: بعضی از مواد قانونی آن نیاز به زیرساخت‌های اولیه دارد که از طریق دستگاه‌های متولی طرح موضوع شد و اشکالات به حوزه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری ارسال شده تا لایحه اصلاحی تهیه شود و به مجلس تقدیم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز