خبرگزاری کار ایران

رضا سلیم ساسانی:

اصناف از تاثیرگذارترین نهادهای اقتصادی در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۸۶۱

اصناف به عنوان بزرگترین نهاد مردمی و یکی از تاثیرگذارترین نهادهای اقتصادی در جامعه نقش بازی می کنند.

رییس اتاق اصناف استان کرمانشاه پیش از ظهر سه شنبه گفت: استان‌هایی که مانند ما صنعتی نیستند، در واقع بازار گرداننده افتصاد آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، رضا سلیم ساسانی بیان داشت: اگر شهرک‌های صنعتی صنوف فنی به نتیجه برسانیم کرمانشاه شکل منظم تری به خود می گیرد.

توجه به اصناف توجه به اقتصاد جامعه است

رضا سلیم ساسانی بیان داشت: همچنین اتاق اصناف کرمانشاه جزو اتاقه‌ای اصناف برتر کشور است و از نظر مدیریت بازرسی همیشه در سه رتبه اول کشور قرار داشته است.

۱۷درصد از تولید ناخالص داخلی مربوط به اصناف است

در ادامه سرتیپ پهلوانی ریاست بازرسی اصناف بیان داشت که می بایست به وضعیت بازرسان اصناف توجه و رسیدگی شود و در خصوص تامین حقوق این عزیزان تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: این مشکل به صورت کشوری است ولی در هر صورت مشکل است و باعثاز کار بیکار شدن ۳۰ بازرس در استان کرمانشاه خواهد شد.

هادی ملکشاهی گفت: اتاق اصناف و اتحادیه ها بازوان پرتوانی هستند که اکر نبودند نمی توانستیم در بحثتوافقات مالیات موفق باشیم و همه ساله بیشترین تعامل و هماهنگی با اداره مالیاتی کرمانشاه را داشته اند.

وی بیان داشت: بحثمالیات همیشه یک بحثحاشیه برانگیز بوده است و همواره بین اداره مالیات و مودیان مشکل وجود داشته و اختلافات در کمیسیون حل اختلاف شامل یک نماینده دادگستری، نماینده صنف و نماینده مالیات مطرح می شود که پس از بررسی رای اکثریت قابل قبول است.

ملکشاهی در ادامه گفت: اغلب مشکلات در کمیسیون ها حل می شود، اما اینکه برخی از اصناف ادعا دارند که مستندات از داخل پرونده ها برداشته می شود، تخلفی محرز از سوی اداره است، لذا از این پس اتحادیه ها اطلاعات خود را ثبت دفتری کنند و قطعا در پرونده مودی بایگانی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی اداره دارایی و اقتصادی استان کرمانشاه در خصوص تفاوت نرخ مالیات در بین اصناف گفت: مالیات صنف‌های مختلف به دلیل اطلاعاتی که در سامانه مالیاتی ثبت می شود، متفاوت است. چرا که از سوی برخی از مراجع اطلاعاتی واصل می شود که اختلاف مالیاتی را ایجاد می کند. امیدواریم که این مسایل با گسترشی که در سامانه خرید و فروش از طریق سازمان امور مالیاتی ابلاغ می شود حل و فصل شود.

وی همچنین گفت: در تعیین مالیات به رسم هر ساله توافق و تفاهم صورت می گیرد و به تعاملی که با روسای اتحادیه ها داریم قریب ۹۰ درصد از آنها به قطعیت می رسد، مگر اینکه اطلاعاتی به دست ما برسد که نشان دهد نرخ مالیات بیش از مبلغ توافق است.

ملکشاهی تاکید کرد: متاسفانه یکی از مشکلات مالیات عدم اطلاع رسانی کافی به مودیان است و همین امر موجب می شود که علاوه بر پرداخت مالیات جرایمی نیز به آنها تعلق گیرد که نارضایتی در پی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز