خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش میگو ماهی؛ آبزیان:

عدم نظارت، چالش تولیدکنندگان ماهی قزل آلا

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۵۳

امیدواریم کسانی که با عدم نظارت این بیماری را وارد استخرهای پرورش ماهی کرده‌اند شناسایی شوند و با برخوردی جدی بتوان از بروز اتفاقات این چنینی در تولید جلوگیری کرد.

در سال گذشته بروز بیماری VHS در مزارع پرورش ماهی قزل آلا منجر به خسارت‌های جدی به تولید این ماهی در کشور شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از شیوع این بیماری در استخرهای پرورش ماهی قزل آلا سازمان دامپزشکی اقداماتی از جمله شناسایی مزارع آلوده، حذف و معدوم سازی بچه ماهیان آلوده، ضد عفونی کردن مزارع آلوده، قرنطینه شدید و نظارت بر جابجایی‌های بچه ماهی و تشدید اقدامات قرنطینه‌ای در مبادی ورودی کشور در واردات تخم چشم زده ماهی قزل آلا را در دستور کار خود قرار داد.

در ‌‌نهایت سازمان دامپزشکی در هفته گذشته اعلام کرد که " میزان فراوانی بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی ماهی قزل آلا(VHS) در سه ماهه پاییز سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۸۲.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. "

مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش میگو ماهی؛ آبزیان در این رابطه به خبرنگار ایلنا، گفت: سازمان دامپزشکی با اعلام اینکه بیماری قزل آلا ۸۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته در استخر‌های پرورش ماهی کاهش یافته است، سعی در پاک کردن صورت مساله دارد.

ارسلان قاسمی با اشاره به شیوع بیماری که بعد از واردات تخم چشم زده ماهی اتفاق افتاد، اظهار کرد: نباید این مساله را انکار کرد که پس از شیوع بیماری در استخر‌ها به دلیل تخم چشم زده‌های ماهی وارداتی و مطرح شدن این قضیه کنترل بیشتری صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر نیز واردات تخم چشم زده ماهی با کنترل بیشتری صورت می‌گیرد که این مساله جای تقدیر دارد؛ اما مساله اصلی این است که چرا در آن زمان قصوراتی شد که هزینه آن را تولیدکنندگان با ضرر و زیان خود داده‌اند.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش میگو ماهی؛ آبزیان با اشاره به اینکه بیماری در استخرهای پرورش ماهی قزل آلا کاهش یافته، گفت: امیدواریم کسانی که با عدم نظارت این بیماری را وارد استخرهای پرورش ماهی کرده‌اند شناسایی شوند و با برخوردی جدی بتوان از بروز اتفاقات این چنینی در تولید جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز