خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس کنفدراسون صادرات ایران:

باید به سوی تشکل محوری حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۴۰

اگر قانون بهبود مسمتر محیط کسب وکار اجرایی شود، ساماندهی تشکل ها اتفاق می افتد و از این طریق شاهد رشد جایگاه آنها خواهیم بود.

نائب رئیس کنفدراسون صادرات ایران با اشاره به قانون بهبود محیط کسب و کار، جایگاه تشکل ها را بالا و مهم ارزیابی کرد و گفت: طبق قانون اتاق موظف است که در امر ساماندهی تشکل ها فعال شود که خوشبختانه تا کنون به همت شورای مشورتی تشکل ها قدم های مثبتی دراین زمینه برداشته شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، محمد لاهوتی، نائب رئیس کنفدراسیون صادرات، تاکید کرد: آنچه مدنظر ماست، تمکین از قانون است. طبق قانون بهبود مسمتر محیط کسب وکار تشکل ها باید به جایگاه والا و اصلی خود در سطح کشور برسند و باید به سوی تشکل محوری حرکت کنیم.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی دولت گذشته هیچ توجهی به اجرایی کردن این قانون نداشت و دولت یازدهم هم همچنان آیین نامه های اجرایی آن را نهایی نکرده است.

لاهوتی در ادامه به تشکل هایی که در خارج از اتاق به ثبت رسیده اند، اشاره و تصریح کرد: اگر قانون بهبود مسمتر محیط کسب وکار اجرایی شود، ساماندهی تشکل ها اتفاق می افتد و از این طریق شاهد رشد جایگاه آنها خواهیم بود.

وی ادامه داد: اولین قدم برای ساماندهی تشکل ها این است که همه تشکل ها در یک جا به ثبت برسند که طبق قانون، اتاق ایران موظف به این امر شده است. بنابراین کافی است تشکل هایی که در خارج از اتاق به ثبت رسیده اند نیز مرجع ثبت خود را به اتاق تغییر دهند و پس از آن اگر تشکل موازی با همان سبک و سیاق در اتاق وجود داشته باشد شرایط ادغام آنها را فراهم می شود.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، به اقدام اخیر مجمع واردکنندگان اشاره کرد و آن را یکی از مصادیق فعالیت اتاق و شورای مشورتی تشکل ها دانست و عنوان کرد: دو ماه قبل مجمع واردکنندگان بعد از دریافت موافقت نامه اصولی خود را در اتاق ایران به ثبت رساند. هر چقدر هم یک تشکل فراگیر و گسترده باشد از این پس بر اساس قانون باید در اتاق ایران به ثبت برسد تا از این طریق از موازی کاری و هرج و مرج دراین وادی جلوگیری کنیم.

لاهوتی متذکر شد: این اقدام به معنای تفاوت قائل شدن بین تشکل های زیرمجموعه اتاق و غیره نیست بلکه تنها هدف نظم دهی و بالا بردن منزلت و جایگاه تشکل ها در امور تصمیم گیری های کلان جامعه است. چراکه طبق قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار همه دستگاه های دولتی به هنگام تصمیم گیری باید با تشکل های مربوط به همان حوزه مشورت کنند.

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات یک صدایی در بخش خصوصی را عامل تقویت و بالا رفتن میزان تاثیرگذاری بخش خصوصی در کشور ارزیابی کرد و افزود: با اجرایی شدن قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار، مشکلات بخش خصوصی که ناشی از چند صدایی هاست، از بین خواهد رفت.

گفتنی است در آیین نامه جدید هیئت نمایندگان اتاق در خصوص نحوه حضور تشکل ها در هیئت نمایندگان به بندی از قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار اشاره شده است که اجرایی شدن آن با عنایت به اینکه زمان کوتاهی از ابلاغ قانون یاد شده گذشته است مورد اعتراض برخی از تشکل ها قرار گرفت. لاهوتی با اشاره به این موضوع توضیح داد: محسن جلالپور، رئیس شورای مشورتی تشکل ها و نائب رئیس اتاق ایران به درستی از پیگیری های لازم برای حضور تشکل های فراگیر و فعال در هیئت نمایندگان خبر داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز