خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع واردات در گفتگو با ایلنا:

پایه و اساس تحریم‌ها بر محور فروش نفت شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۴۳۳

گسترش آموزش‌های دانش بنیان می‌تواند نوید بخش گرایش زنان به فناوری‌های جدید و جداشدن از شکل‌های سنتی اشتغال باشد.

رئیس مجمع واردات گفت: کسب و کار زنان باید به سمت فناوری‌های نوین سوق داده شود.

محمد حسین برخوردار، رئیس مجمع واردات در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: امروز پایه و اساس تحریم‌ها بر محور فروش نفت شکل گرفته و این حاکی از نیاز مبرم اقتصاد کشور به دلارهای نفتی است و غرب تهدیدهای خود را با همین پیش‌فرض بر تحریم نفتی ایران متمرکز کرده است.

وی ادامه داد: نجات از اقتصاد نفتی فقط و فقط با تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای توسعه تولید و تجارت امکان و پذیر است و برای دست یافتن به این هدف، نقش مهارت آموزی زنان و کارآفرینی ایشان بیش از گذشته حائز اهمیت است.

برخوردار افزود: به گفته بسیای از کار‌شناسان توسعه، یکی از مهم‌ترین معیار‌ها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که سیستم آموزشی یک کشور برای زنان در نظر می‌گیرد و وجود یک دانشکده فنی ویژه دختران می‌تواند تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمّی و کیفی مهارت‌های شغلی زنان و دختران داشته باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: وقتی بحثاز اشتغال و کارآفرینی زنان به میان می‌آید، تعداد زنان کارمند به ذهن متبادر می‌شود، این درحالی است که نقش دانشکده فنی، توسعه کارآفرینی و اشتغال آفرینی مولد است.

به گفته برخوردار برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گسترش آموزش‌های دانش بنیان می‌تواند نوید بخش گرایش زنان به فناوری‌های جدید و جداشدن از شکل‌های سنتی اشتغال باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: مطالعات نشان داده که زنان صاحب کسب و کار بیشتر از مردان از داشتن تجربه‌های ناخوشایند در محیط‌های کاری پیشین خود گزارش می‌دهند و این مسئله بر ضرورت مهارت آموزی زنان و دختران پیش از ورود به عرصه کسب و کار حکایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز