خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق تعاون لرستان در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

عدم تحقق سهم بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۲۳

برنامه پنجم توسعه رو به اتمام است و در این زمان اندک که تا پایان سال باقی مانده، تحقق این برنامه دور از انتظار است.

در راستای تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ و طبق برنامه پنجم توسعه، سهم بخش تعاون باید تا پایان سال ۹۳ به ۲۵ درصد افزایش یابد. با توجه به مهلت اندکی که تا پایان سال مانده است و سهم ناچیز تعاون که بسیاری آن را کمتر از ۶ درصد اعلام می کنند، تحقق این طرح کمی دور از واقعیت به نظر می‌رسد. در حال حاضر تنها از ۳۰ درصد توانایی و ظرفیت این بخش استفاده شده و رسیدن به سهم ۲۵ درصدی، مستلزم برنامه‌ای مدون است.

رییس اتاق تعاون لرستان در رابطه با سهم اندک تعاون، گفت: برنامه پنجم توسعه رو به اتمام است و در این زمان اندک که تا پایان سال باقی مانده، تحقق این برنامه دور از انتظار است.

مجید سهرابی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با ابراز امیدواری از رشد بخش تعاون، به واسطه تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در آن ابراز داشت: بر اساس برنامه پنجم که در آن به کوچک شدن سهم دولت در اقتصاد تاکید شده، باید در واگذاری‌ها، اولویت با بخش تعاون کشور باشد.

وی با اشاره به عدم واگذاری اقتصاد دولتی به بخش تعاون، گفت: متاسفانه در واگذاری‌های صورت گرفته، بخش تعاون سهمی نداشته است و تنها کاری که در واگذاری‌ها انجام شده، مسئله سهام عدالت بوده است. بنابراین می توان گفت بخش تعاون مورد بی مهری قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز