خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق در گفتگو با ایلنا:

کارت بازرگانی شاید نیازمند تغییر باشد اما حذف نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۱۴

کارت بازرگانی کارتی حرفه‌ای است آیا یک پزشک بدون داشتن گواهی نامه پزشکی می‌تواند طبابت کند؟ آیا یک مهندس بدون داشتن نظام مهندسی می‌تواند فعالیت کند؟ یا یک حقوق‌دان و راننده می‌تواند بدون مدارک مورد نظر کاری انجام دهد به اعتقاد بنده این نوع نظر‌ها شخصی است و قابل استناد نیست.

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: کارت بازرگانی شاید نیازمند تغییر باشد اما حذف نخواهد شد.

یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا طی سالهای گذشته بیشترین حجم تجارت ایران با تعداد محدودی از کشورهای همسایه بوده است اظهار داشت: در اولویت بندی و استراتژی بیان شده حوزه روابط اقتصادی اولویت اول کشورهای همسایه هستند که تعدادشان هم محدود نیست و حدود ۱۵ کشور هستند از بازارهای منطقه‌ای گرفته تا همسایگان و کشورهای جهان اسلام همگی از ذینفعانی هستند که دارای مزیت نسبی برای کشور ماست.

وی افزود: در حوزه تجارت خارجی سهم ما با استانداردهای جهانی باید حداقل ۱ درصد باشد در حالی که سه هزارم درصد است و حالا حالا‌ها باید جلو برویم تا به سهم استاندارد خود دست یابیم و جز با ممنوعیت تجارت با برخی از کشور‌ها نظیر اسرائیل قرار ما بر توسعه تجارت با کشورهاست.

آل اسحاق در مورد نظر برخی از مسئولین در خصوص حذف کارت بازرگانی تصریح کرد: کارت بازرگانی کارتی حرفه‌ای است آیا یک پزشک بدون داشتن گواهی نامه پزشکی می‌تواند طبابت کند؟ آیا یک مهندس بدون داشتن نظام مهندسی می‌تواند فعالیت کند؟ یا یک حقوق‌دان و راننده می‌تواند بدون مدارک مورد نظر کاری انجام دهد به اعتقاد بنده این نوع نظر‌ها شخصی است و قابل استناد نیست.

وی افزود: البته پیش از این هم آقای نعمت‌زاده صحبت‌هایی در مورد حذف کارت بازرگانی کرده بود ولی داشتن کارت بازرگانی قانون و مصوبه مجلس است و با یک نظر شخصی نمی‌توان آن را برداشت اما شاید نیازمند تغییراتی باشد که در این راستا ما کارت‌ها را هوشمند کرده‌ایم.

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: هر چند ممکن است سوء استفاده‌هایی از این کارت‌ها صورت گیرد و از کارت اشخاص دیگری استفاده شود اما باید بتوان با تغییرات در این کارت ها از این نوع سوء استفاده ها جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز