خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک ایران:

تکمیل و توسعه سامانه جامع امور گمرکی مهمترین برنامه گمرک است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۳۴

سامانه جامع امور گمرکی، مهمترین و اصلی ترین برنامه گمرک است که همه مدیران و کارکنان سازمان باید برای توسعه و تکمیل آن تلاش کنند.

رئیس کل گمرک ایران گفت: سامانه جامع امور گمرکی، مهمترین و اصلی ترین برنامه گمرک است که همه مدیران و کارکنان سازمان باید برای توسعه و تکمیل آن تلاش کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی گمرک، مسعود کرباسیان در جمع مدیران و کارکنان استان آذربایجان غربی در گمرک سرو، افزود: نتایج ودستاوردهای این سامانه در مدت کوتاهی که از آغاز اجرای آن می گذرد نشان داده که گمرک تنها با استفاده از ابزارها و تکنولوژی های مدرن است که می تواند نقش و مسئولیت خود را در تسهیل و توسعه تجارت خارجی به نحو احسن انجام دهد.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر روش ها و شیوه های قدیمی و سنتی دیگر جوابگوی نیازها و توقعات امروزی فعالان جامعه تجاری نیست، بنابراین راه اندازی و توسعه سامانه جامع امور گمرکی و پروژه های مختلف آن از جمله سامانه اظهار از راه دور در همه گمرکات کشور الزامی ویک تکلیف به شمار می آید.

رئیس کل گمرک ایران در همین زمینه با اشاره به حساسیت و اهمیت گمرکات مرزی واقع شده در استان آذربایجان غربی به ویژه گمرک بازرگان، اظهار داشت: گمرکی که شاهراه ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی است باید قوانین و مقررات و سازو کارهای اجرایی آن نیز بین المللی ومطابق با استانداردهای قابل قبول باشد.

کرباسیان تصریح کرد: بهترین راه برای پاسخگویی به انتظارات عاملان اقتصادی و ذینفعان گمرک و همچنین همسویی با تحولات جامعه بین المللی، اجرای طرحها و برنامه های مبتنی بر فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی از جمله سامانه های الکترونیکی در گمرک است و ما از همه مدیران می خواهیم که این کار را همچنان در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

رئیس کل گمرک ایران گمرکات مرزی رازی، سرو و تمرچین در استان آذربایجان غربی را از گمرکات مهم کشور خواند و تاکید کرد: توسعه این گمرکات باید مدنظر مسئولان محلی بوده و نسبت به آن آینده نگری وجود داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز