خبرگزاری کار ایران

معاون بین‌الملل اتاق ایران:

همراهی ۱۲۰ نفر از فعالان اقتصادی در باکو با رئیس جمهور کم نظیر بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۸۶

هیأت اقتصادی اتاق ایران که به درخواست نهاد رئیس جمهور برای همراهی ایشان به آذربایجان عازم شده بودند، به ایران بازگشتند.

هیأت اقتصادی اتاق ایران که به درخواست نهاد رئیس جمهور برای همراهی ایشان به آذربایجان عازم شده بودند، به ایران بازگشتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، این هیأت ۱۲۰ نفره متشکل از تعدادی از اعضای هیأت نمایندگان و رؤسای اتاق‌های شهرستان‌ها و تشکل‌های اقتصادی بودند در مدت اقامت خود در باکو علاوه بر شرکت در نشست رؤسای جمهور و فعالان اقتصادی به دیدار چند طرح سرمایه‌گذاری شده به وسیله ایرانی‌های مقیم مبادرت کردند.

«دکتر علی اکبر فرازی» معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در این رابطه گفت: علی‌رغم فرصت کمتر از ۵ روز، اتاق ایران توانست با همکاری اتاق‌های استان‌ها و تشکل‌ها، هیأتی با این تعداد را که در طول دیدارهای خارجی رؤسای جمهوری ایران کم نظیر است از طریق یک فروند هواپیمای چارتر و همچنین از طریق مرزهای زمینی عازم پایتخت جمهوری آذربایجان نماید.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و بر مبنای رشته و علاقه‌مندی بازرگانان، صنعتگران و شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی سه گروه کاری برای بازدید از نحوه و مشکلات سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این جمهوری اعزام شدند.

این سه گروه از چند کارخانه صنایع فرآورده‌های لبنی و روغنی، بسته‌بندی، محصولات چوبی و همچنین یک مرکز خدمات درمانی بازدید کردند که این دیدار و مذاکرات انجام شده مورد رضایت اکثریت بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی افزود: در مجموع، کارآفرینان هیأت توانستند از نزدیک با فرآیند و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور آشنا شوند، همچنین نتیجه برخی از این دیدارها مانند مشکلات صادرات کالاهای پزشکی و دارویی بلافاصله جمع‌بندی گردید و مشکلات فعالیت در این کشور در دستور کار مذاکرات دو رئیس جمهور قرار گرفت.

معاون بین‌الملل اتاق ایران تصریح کرد: جا دارد تا مسؤولان کشور از توانمندی و علاقه سرمایه‌گذاران ایرانی داخل و خارج از کشور با برنامه‌ریزی دقیق‌تری استفاده نمایند.

وی وجود برخی ناهماهنگی‌ها را در روز نشست رؤسای جمهور با حضور سرمایه‌گذاران دو کشور را ناشی از بی تدبیری سفارت ایران در باکو دانست و گفت: علی‌رغم فشرده بودن برنامه سفر رئیس جمهور کشورمان، برنامه امضای تفاهم نامه بخش خصوصی که محور سخنان آن روز رؤسای جمهور دو کشور بود در برنامه گنجانده نشد که این امر مورد اعتراض اعضای هیأت که از راه‌های دور عازم شده بودند تا رئیس جمهور را همراهی کنند، قرار گرفت.

دکتر فرازی اضافه کرد: سخنان رئیس جمهور در روز نشست مشترک رؤسای جمهور وسرمایه‌گذاران دو کشور بسیار دقیق و هوشمندانه بیان شد و دکتر روحانی در این سخنان به درستی از خواست بخش‌های اقتصادی ایران و زمینه‌های همه جانبه همکاری، پشتیبانی کرد.

وی گفت: همچنین در پایان دیدار رؤسای جمهور، برنامه مذاکرات رو در روی فعالان اقتصادی کشور در تالاری وسیع به وسیله اتاق ایران ترتیب داده شده بود که با توجه به رشته‌های مورد نظر، علاقه‌مندان هر حوزه به تبادل نظر و یافتن زمینه‌های همکاری مشترک پرداختند. علاوه بر ان هیأت اقتصادی ایران در دو ضیافت شام که یکی به وسیله شرکت ایرانی مقیم آذرسان و دیگری به وسیله اتاق ایران ترتیب داده شده بود با زرگانان و صنعتگران ایرانی مقیم دیدار و در مورد زمینه‌های همکاری بحثو تبادل نظر نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز