خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

افزایش صادرات کالا کاهش قیمت نفت را جبران می کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۴۳

کاهش قیمت جهانی نفتU فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی است.

استاندار گیلان به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی اشاره کرد و گفت: با فروش نفت به جایی نمی‌رسیم و باید با صادرات کالا کاهش قیمت نفت جبران شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی با بیان این مطلب اظهار کرد: صادرکنندگان ایثارگران جبهه اقتصادی هستند.

وی به شرایط سخت تولیدکنندگان در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان و صادرکنندگان تمام وجود خود را برای اقتصاد و تولید می‌گذارند.

این مسئول با بیان اینکه تولیدکنندگان با دریافت تسهیلات ارزی برای ایجاد تولید در کشور تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: افزایش غیر منتظره چهار برابری نرخ ارز سبب فشار مضاعف به تولیدکنندگان شده است.

استاندار گیلان به ورود ماشین‌آلات با اعتبار شخصی تولیدکنندگان به کشور اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان اعتقاد به تولید و صادرات دارند و به آن‌ها باید در دستگاه‌های مختلف احترام گذاشته شود.

وی با اشاره به دریافت عوارض مختلف از تولیدکنندگان در صدور پروانه و…، تصریح کرد: اداره‌های تامین اجتماعی، استاندارد و… پس از تولید به دنبال تولیدکننده می‌روند و باید در تمام موارد پاسخگو باشد.

نجفی بر خارج شدن از شعار در تولید تاکید کرد و یادآور شد: کشور چین برای تولیدکنندگان تسهیلات ویژه در نظر گرفته و به موفقیت رسیده است.

استاندار گیلان به قابلیت‌های مناطق آزاد در کشور اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد انزلی در خدمت کشور به‌ویژه گیلان است و باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم.

وی همجواری گیلان با کشورهای سی. آی. اس و روسیه را فرصت مناسبی برای این استان دانست و اظهار کرد: باید فرش قرمز برای صادرکنندگان در گمرک و مرز‌ها پهن کرده و از آن‌ها استقبال کنیم.

نجفی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، بیان کرد: در شش ماه دوم سال با تدبیر اندیشیده شده توسط دولت اعتبارات عمرانی استان‌ها کاهش پیدا نمی‌کند.

استاندار گیلان کاهش قیمت نفت را فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی خواند و تصریح کرد: با فروش نفت به جایی نمی‌رسیم و باید با صادرات کالا کاهش قیمت نفت جبران شود.

وی به رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری و همت والای رئیس جمهور در حمایت از تولید و توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: تمام وزرا و استانداران مکلف شدند خود را با وضعیت موجود هماهنگ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز