خبرگزاری کار ایران

رئیس شرکت مسافربری سیر و سفر:

اکثر لوازم یدکی اتوبوس ها در بازار با برند اصلی اما تقلبی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۶۷

اکثر لوازم یدکی از جمله لوازم یدکی فنی در بازار ایران با برند اصلی اما با کیفیت پایین فروخته می شود.

رئیس شرکت مسافربری سیر و سفر با اشاره به کیفیت لوازم یدکی اتوبوس‌ها در بازار گفت: اکثر لوازم یدکی از جمله لوازم یدکی فنی در بازار ایران با برند اصلی اما با کیفیت پایین فروخته می شود.

محمد مومنی رئیس شرکت مسافربری سیر و سفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کاهش ایمنی اتوبوس ها اظهار داشت: اکثر لوازم یدکی در ایران با برند اصلی به رانندگان فروخته می‌شود. در حالی که این اجناس در کشورهای اطراف ایران ساخته می شود و با برند اصل به داخل ایران صادر می‌شود.

مومنی گفت: گر چه واردات قطعات تقلبی و غیراستاندارد نسبت به سال‌های گذشته با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده است اما هنوز شاهد ارائه قطعاتی با کیفیت پایین در بازار لوازم یدکی فنی هستیم.

وی افزود: چنین مشکلی در قطعات فنی اتوبوس ها از جمله موتور و گیربکس نیز مشهود است.

این فعال حوزه حمل و نقل مسافری کشور تصریح کرد: کیفیت لاستیک اتوبوس در کاهش و افزایش احتمال بروز حوادثنقش تعیین کننده ای دارد و در حال حاضر بازار ایران با انبوهی از لاستیک های متفرقه اشباع شده است، به طوری که در گذشته لاستیک های مورد استفاده در اتوبوس ها به طور کامل مشخص و غالبا ژاپنی بود اما امروز برندهایی از کشورهای هند، چین و مالزی با کیفیت های بسیار پایین در بازار توزیع می شود.

رئیس شرکت مسافربری سیر و سفر با بیان اینکه آموزش رانندگان اتوبوس‌ها یکی از تاثیرگذارترین اقدامات در افزایش ایمنی سفر خواهد بود تاکید کرد: اداره های حمل و نقل و پایانه های استان ها کلاس های آموزشی در سال برای رانندگان ترتیب می دهند اما این دوره‌ها باید به صورت یکپارچه و هر ماه یکبار در جهت به روز نگه داشتن اطلاعات رانندگان برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز