خبرگزاری کار ایران

میزبانی اجلاس امان فرصتی برای جذب سرمایه گذاری خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۲۵

میزبانی ایران برای اجلاس «امان» از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ایران میزبان موسسات بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری جهان اسلام در سال ۲۰۱۴ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اجلاس «امان» از روز گذشته به میزبانی صندوق ضمانت صادرات ایران درتهران آغاز به کار کرده است.

این اجلاس برای ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا به رغم تبلیغات سوء علیه کشور و تلاش برای به حاشیه راندن ایران نماینده جمهوری اسلامی ایران توانسته است میزبانی این گردهمایی را با بیش از یک صد هیات از موسسات مالی و اعتباری جهان به دست آورد.

جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس پروژه های زیربنایی توسط بانکهای تامین مالی کننده خارجی با پوشش موسسات بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری صورت می گیرد و حضور این تعداد موسسات بیمه صادراتی در ایران فرصت مغتنمی برای ایران است تا از پوششهای این موسسات استفاده کند.

بر اساس این گزارش در این اجلاس نماینده ECA ایتالیا موسوم به ساچه به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی اجلاس تجربه فاینانس خارجی در ایران پیش از تحریمها را ارائه داد و افق پیش روی بازار ایران پس از لغو تحریمها را برای صد هیات خارجی ارائه کرد.

از مزایای عضویت صندوق ضمانت صادرات ایران در اتحادیه امان دسترسی به بانکهای اطلاعات اعتباری خریداران خارجی در سایر کشورها، ‌همکاری در زمینه وصول مطالبات خارجی، استاندارد سازی حوزه بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری ونیز بیمه مشترک و بیمه اتکایی با سایر کشورهای اسلامی.

شایان ذکر است، امان به اتحادیه بیمه گران اعتبار و سرمایه گذاری کشورهای اسلامی گفته می شود که از اواسط دهه ۲۰۰۰ از سوی شاخه بیمه ای وابسته به بانک توسعه اسلامی و موسسه بین العربی ضمان مستقر در کویت و چند موسسه بیمه اعتبار صادراتی ملی از جمله صندوق ضمانت صادرات ایران تاسیس ورسما فعالیت خودرا با مشارکت ۱۶ موسسه از کشورهای اسلامی در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز