خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی:

طی برنامه ششم ۸۰ درصد کالری مورد نیاز از داخل تامین خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۹۲

هم اکنون ۵۳ درصد کالری مورد نیاز در داخل تامین می شود و قصد داریم این میزان را در برنامه ششم توسعه تا ۸۰ درصد افزایش دهیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: هم اکنون ۵۳ درصد کالری مورد نیاز در داخل تامین می شود و قصد داریم این میزان را در برنامه ششم توسعه تا ۸۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، اسکندر زند در مراسم امضای ۴ فقره قرارداد واگذاری دانش فنی تولید خوراک ماهیان خاویاری، تولید مایع تلقیح سویا، لوبیا و نخود به بخش خصوصی، افزود: یکی از سرفصل های مهم برنامه ششم توسعه خودکفایی در تولیدات و تامین امنیت غذایی کشور است.

وی تصریح کرد: کشور ما توان و پتانسیل دستیابی به امنیت کامل غذایی را دارد و فعالیت های تحقیقاتی ما در گذشته نیز بیانگر این امر است.

** واگذاری ۱۰ دستاورد تحقیقاتی دیگر تا پایان سال جاری

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: طی ۴ سال گذشته امتیاز حدود ۸۰ دستاورد تحقیقاتی محققان این سازمان به بخش خصوصی واگذار شده که ۱۵ مورد آن مربوط به یک سال اخیر است.

زند اضافه کرد: طی سال جاری نیز امتیاز ۱۰ دستاورد تحقیقاتی به بخش خصوصی واگذار شده و در تلاشیم تا پایان سال بتوانیم این مهم را تا دو برابر افزایش دهیم.

وی درخصوص همکاری های سازمان تحقیقات با بخش خصوصی گفت: در واگذاری های گذشته این سازمان از بخش خصوصی حمایت کرده و در تلاش هستیم در واگذاری های جدید نیز از بخش خصوصی حمایت لازم را به عمل آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز