خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار «کمپین آری به تولید ملی» در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۷۴

جمعی از جوانان و فعالان مدنی استان اصفهان پیرو فعالیت های «کمپین آری به تولید ملی» در پایتخت، اقدام به راه اندازی این کمپین در استان اصفهان کرده اند.

جمعی از جوانان و فعالان مدنی استان اصفهان پیرو فعالیت های «کمپین آری به تولید ملی» در پایتخت، اقدام به راه اندازی این کمپین در استان اصفهان کرده اند. آنچه در پی می آید متن بیانیه آغاز به فعالیت این مجموعه در استان اصفهان است:

ریشه‌های تولید در ایران را می‌توان در اکثر موزه‌های معتبر جهان یافت. از سفالینه‌های بی‌نظیر بر‌آمده از «سیلک»، پارچه‌های فاخر عهد ساسانی و مفرغ‌های ساخت ‌دست مردمان لرستان تا فرش‌بافان پارتی و «پازیریک» ای که به عشق بافته شد.

گستردگی طیف‌های تولیدی آن دوران، نشان از رونق تولید و استقبال مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی داشته است. حجاری، فلزکاری، فرش‌بافی، رنگ‌رزی، سفال‌کاری، سرامیک‌سازی، شیشه‌سازی، پارچه‌بافی… و بسیار بیش‌تر از آن به دست مردمان همین سرزمین ساخته و مصرف می‌شده، مردمانی که همزمان علم و تجربه را در کنار تولید به خدمت گرفته بودند و ثبت هر کدام از این تلاش‌ها در تاریخ نشان از هوشمندی و همت بالای آنان بوده است.

اما در سال‌های نه چندان دوری که از پیش رویمان گذشت و با وجود در‌آمدهای بالای نفتی که از ابتدای کشف نفت در کشورمان تا به امروز بی‌سابقه بوده است، دولت گذشته با سیاست‌های اشتباه پولی، عدم کنترل بهینه نقدینگی کشور، تصویب قوانین و آیین‌نامه‌های خلق‌الساعه و غیرکارشناسانه، خروج نهاد‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی اقتصادی از زنجیره تصمیم‌گیری، بی‌توجهی به نظرات و هشدارهای اقتصاددانان، پیگیری اقتصاد دستوری، عدم بهره‌برداری از فرصت‌های طلایی تولیدی - با طرح‌های محکوم به شکستی چون مسکن مهر یا وام‌های حمایتی از مشاغل زودبازده و… - عملا نتوانست مسیر روشن و پایداری را برای صنعت کشور ترسیم کند. براساس آمارهای منتشر شده بانک مرکزی و مرکز آمار طی سه سال پایانی عمر دولت دهم رشد اقتصادی کشور در تمام این سال‌ها منفی بوده است.

ولی امروز با تمام کاستی‌ها و خساراتی که به دلایل مختلف تاریخی بر پیکر صنعت ایران وارد شده صنعت‌گران غیور این مرز و بوم تلاش دارند تا چونان سال‌های سخت و طاقت‌فرسای دفاع مقدس و گذر از تحریم‌های ناجوان‌مردانه بین‌المللی، با امید به خداوند بلند مرتبه کمر همت بسته و اقتصاد رو به افول کشور را روی پاهای خود استوار نگاه دارند و با تمام محدودیت‌های قابل لمس در جهت رشد، توسعه، ‌هم‌آوردی با تکنولوژی روز دنیا و تسخیر بازارهای ملی و بین‌المللی قدم بر‌دارند.

حال با توجه به گذشت بیش از یک‌سال از عمر دولت «تدبیر و امید» و ثبات نسبی حاکم بر اقتصاد کشور که نتیجه جمیع فعالیت‌ دولتمردان به ویژه نتایج مذاکرات قدرتمند و مدبرانه تیم هسته‌ای کشور است؛ به همت جامعه‌مدنی همیشه بیدار ایران به میدان آمده‌ایم تا با شعار «آری به تولید ملی» وظیفه خود را در جهت رشد و توسعه صنعت کشور و به طریق اولی بهبود فضای کسب ‌و کار و رونق اقتصاد خانوار ایرانی، ادا کنیم. اما در طی این مسیر بایدها و نبایدهایی سیاست‌های رفتاری ما و کلیه اعضای این کمپین را تعیین می‌نماید:

- این کمپین در پی آن نیست که فضایی ناسیونالیستی فراهم آورد و با پروبال دادن به احساسات ملی‌گرایانه صرف به راهی دگر رود و جامعه را به استفاده از تولیدات داخلی کم‌کیفیت و گاه بی‌کیفیت ترغیب نماید.

- این کمپین در پی آن نیست که تنها با شعار و ایجاد فضای احساسی مردم را به خرید انواع کالای ایرانی تشویق نماید و چشم بر کاستی‌ و ناکارآمدی شرکت‌ها و گارگاه‌های تولیدی داخلی ببندد.

- این کمپین تلاش می‌کند با بررسی و تحلیل شرایط فضای تولید، تولیدکنندگان را تشویق به افزایش نسبی برآیند کیفیت و قیمت محصولاتشان در برابر کالاهای مشابه وارداتی نماید.

- این کمپین تلاش می‌کند جامعه را از عواقب خرید کالاهای خارجی بر اقتصاد ضعیف و تحت فشار کشور و مسلما نتایج مستقیم آن بر زندگی خانوار ایرانی و فضای کسب و کار و تولید آشنا کند.

- این کمپین تلاش می‌کند با مهیا کردن بستر ورود کارشناسان و متخصصان، جامعه، صنعتگران و دولت‌ نگاهی واقعی نسبت به معضلات تولید در کشور پیدا کنند و هر کدام به نسبت سهم خود در جهت رفع موانع تولید داخلی بکوشند و همزمان راهکارهای علمی و عملی را در حوزه تخصصی خویش بیان دارند.

- این کمپین تلاش می‌کند با بررسی کارشناسانه ظرفیت‌های تولیدیِ منطقه‌ای و ملی، مسؤولان، سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران را برای تولید و عرضه کالاهای خاص ترغیب نماید.

و در پایان اعضای این کمپین در استان اصفهان اعلام می‌دارند در آغاز و ادامه‌ی این مسیر به کمک یکایک شما شهروندان، سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد، صنعت‌گران و صاحبان مشاغل اصفهانی نیازمندیم. از این رو می‌توانید با ما از طریق ایمیل زیر در تماس باشید. campaintolidmelli @ gmail. com

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز