خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق اصناف ایران در گفتگو با ایلنا:

تامین منابع مالی اتحادیه‌ها ضعیف است / سفرهای استانی اصناف انجام خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۰۴

برای سفرهای استانی، کشور را به ۷ منطقه تقسیم کرده‌ایم و در هر منطقه ۴ یا ۵ استان قرار داده‌ایم و کارگروه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که بعد از انتخابات این کارگروه‌ها به همراه هیات رئیسه باید سفر کنند و از نزدیک استان‌های همجوارو مشکلاتشان را ببینند و نشست‌هایی را با مسئولان منطقه‌ای برگزار کنند،

رییس اتاق اصناف کشور گفت: در بحثفرهنگی در اتاق اصناف ایران سه کار صورت گرفته است، نقش اصناف در انقلاب مشروطه، نقش اصناف در دفاع مقدس و افتتاح دارالقران اصناف.

علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با برنامه‌ اتاق اصناف ایران در۴ماه اخیر، اظهار کرد: در این زمان کوتاه کارهای مهمی صورت گرفته است، پکیجی را که ما به عنوان کار کوتاه مدت تا زمان انتخابات اتاق اصناف ایران تهیه دیده‌ایم که باید تا اول آبان اجرایی می‌شد و باید اعلام کنم که این مهم انجام شده است.

وی در خصوص تقسیم بندی منطقه‌ای برای سفرهای استانی اتاق اصناف نیز گفت: برای سفرهای استانی، کشور را به ۷ منطقه تقسیم کرده‌ایم و در هر منطقه ۴ یا ۵ استان قرار داده‌ایم و کارگروه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که بعد از انتخابات این کارگروه‌ها به همراه هیات رئیسه باید سفر کنند و از نزدیک استان‌های همجوارو مشکلاتشان را ببینند و نشست‌هایی را با مسئولان منطقه‌ای برگزار کنند،

بنا به گفته وی آنچه که اتاق ایران به دنبالش است اولویت کار‌ها و رتق و فتق امور در درجه اول به خصوص در امر سیاست‌گذاری و نظارتی از طریق اتاق‌های اصناف مراکز استان‌هاست.

فاضلی باتاکیدبر اینکه دولت، کمک به اصناف را پذیرفته است، اظهار کرد: امروز دولت پذیرفته است که به ما کمک کند، منتهی زیرساخت‌ها آماده نیست. باید توجه داشت و اعلام کرد که تامین منابع مالی اتاق‌ها کفایت نمی‌کند و تامین منابع مالی اتحادیه‌ها هم ضعیف است که این‌ها برای اصلاح هم اکنون در دستور کار است.

وی افزود: در بحثبازرسی آخرین مصوبه را از وزیر گرفته‌ایم و اصلاح این امور از محل صدور تمدید پروانه‌های کسب مبلغی به سازمان بازرسی امور اصناف انتقال دادند که با این کار به توان ساختار بازرسی از نظر تامین منابع مالی خودکفا شود.

فاضلی با تاکید بر اینکه همکاری وزارت صنعت معدن، تجارت با اتاق اصناف فوق العاده بوده است، افزود: بر اساس گفته دکتر روحانی مبنی بر سپردن کار به مردم و با توجه به اینکه سه دهه مدیریت دولتی در کشور داشته‌ایم، دراجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه کار مردم را به مردم بسپاریم مشکلاتی مطرح است که اصلیترین مشکل استفاده برخی از رانت‌های موجود است که کوتاه کردن دست این دسته افراد کاری سخت است، خوشبختانه رویکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت رویکردی بوده است که از طریق ان کار مجموعه به مجموعه سپرده شده است.

رییس اتاق اصناف ایران گفت: در بخش دبیرخانه تمام مسائل باید به اتاق اصناف بازگردد که در برخی از آیین‌نامه‌های موجود اشکالاتی وجود دارد و هم اکنون در حال اصلاح مجدد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز