خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

واحدهای توسعه و تحقیق در تجاری سازی علم نقش موثری دارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۷۸

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تبدیل دانایی به دارایی گفت: واحدهای توسعه و تحقیق در تجاری سازی علم نقش موثری دارند.

' علی اصغر توفیق ' شامگاه شنبه در نشستی با شرکت های واحد تحقیق و توسعه گیلان در رشت افزود: تاکنون علم تولید شده برای تولید علم بوده و برای مصرف کننده نبوده، در صورتی که کارخانه داران می خواهند سرمایه گذاری شان برگشت داشته باشد.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: واحدهای تحقیق و توسعه باید به گونه ای عمل کنند که این سرمایه برگشت داشته باشد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقسیم دارایی های یک کشور به دارایی های مشهود و نامشهود گفت: دارایی های نامشهود سرمایه انسانی، کیفیت و دانش فنی است که تاکنون توجه کافی به آن ها نشده است.

توفیق، با اشاره به این که گیلان یکی از استان های مستعدی است که در بخش صنعت مظلوم واقع شده، گفت: گیلان ۴۴ واحد توسعه و تحقیق دارد که باید از طریق آنها به توسعه صنایع نوین کمک شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از واحدهای توسعه و تحقیق خاطر نشان کرد: منابع مالی را به جای پرداخت مستقیم به دانشگاه ها در اختیار واحدهای توسعه و تحقیق قرار می دهیم که آنها به دانشگاه ها کمک کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این مراسم گفت: این استان دارای دو هزار و ۶۰۰ واحد فعال است که یک سوم این آمار، واحدهای صنعتی غیرفعال هستند.

' علی منتظری ' افزود: مردم انتظار دارند صنایعی در استان ایجاد شود که قابلیت همخوانی بیشتری با شرایط گیلان داشته باشد.

وی با اشاره به برخی واحدهای مهم ایجاد شده، استقرار واحد بزرگ تولید فولاد را از جمله این اقدامات مهم ذکر و اضافه کرد: تاکنون چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت فولاد در استان ایجاد کرده ایم که طی دو سال آینده، این میزان به ۹ میلیون تن خواهد رسید.

منتظری با اشاره به مصوبه ایجاد و راه اندازی شرکت شهرک فناوری در گیلان، از اختصاص عرصه لازم برای تحقق این امر خبر داد و گفت: گیلان هشتمین استانی است که شهرک فناوری به زودی در آن راه اندازی می شود.

' علی اصغر توفیق ' صبح روز شنبه با مدیران شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان گیلان نشستی داشت.

بازدید از شهرک صنعتی در رشت از جمله دیگر برنامه های سفر معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان گیلان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز