خبرگزاری کار ایران

رییس هیات تشکل های کشاورزی؛

باید از تولید داخلی حمایت کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۶۳

دولت ها همیشه در روابط بین تولید کننده و مصرف کننده همیشه به صراحت و یکطرفه جانب مصرف کننده را گرفته اند و رقم محصول کشاورزی را پایین تر از خواست کشاورزان اعلام کرده اند.

رییس هیات تشکل های کشاورزی با اشاره به اینکه مهمترین مساله موضوع امنیت غذای مردم است، افزود: جامعه کشاورزان پایگاه استراتژیک نظام هستند و دولت ها باید برای حفظ امنیت غذایی جانب کشاورزان را داشته باشند.

به گزارش ایلنا، مسعود اسدی در مناظره شبکه یک سیما با محوریت قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: دولت ها همیشه در روابط بین تولید کننده و مصرف کننده همیشه به صراحت و یکطرفه جانب مصرف کننده را گرفته اند و رقم محصول کشاورزی را پایین تر از خواست کشاورزان اعلام کرده اند.

وی تاکید کرد: این خوب است، ما کشور بسیار ثروتمندی هستیم و شاید لازم باشد خیلی از محصولات را با قیمت بسیار ارزان مصرف کنیم اما با این اقدام بخش عمده ای از تولیده کنندگان محصولات کشاورزی از چرخه تولید خارج خواهند شد.

وی افزود: اصل طرح این پرسش صحیح نیست که بگوییم آیا دولت به خاطر رعایت حال مصرف کننده، قیمت محصول کشاورزی را خلاف قانون بسیار پائین اعلام کند تا آرد و نان ارزان به دست مصرف کننده برسد. این کار از نظر قانونی و شرعی وجهه لازم را ندارد.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی افزود: ای کاش پرسش اینگونه طرح می شد که دولت ها در تعیین این مبادلات بین کشاورز و مصرف کننده همیشه جانب چه کسی را گرفته اند؟ این بحثفقط مختص گندم و یک دولت خاص هم نیست.

اسدی افزود: در بحثمصلحت، کسی که در این میان ضرر می کند، دولت است بخصوص در شرایطی ما برای دفاع از عزت و شرفمان در مقابل تحریم های غرب ایستاده ایم، باید از تولید داخلی حمایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز