خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعلام کرد؛

رشد۵۱درصدی تولید فولاد خام در ذوب آهن

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۱۵۹

تولید فولاد خام در شش ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته ذوب آهن به رشد ۵۱ درصدی رسید و مجموع تولید فولاد خام در این دوره برابر با یک میلیون و ۴۱۰ هزار تن بود، درحالی که طی شش ماهه نخست سال ۹۲ تولید فولاد خام ذوب آهن به میزان ۹۳۳ هزار تن بود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به شرایط و تقاضای بازار دستیابی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیون دلار از محل صادرات تولیدات این واحد صنعتی، هدف گذاری شده است.

گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، اردشیر سعد محمدی، صادرات نیمه نخست سال جاری ذوب آهن را حدود ۶۰ میلیون دلار برشمرد و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی پروژه اسلیتر برای تولید میلگرد ۱۲ مطابق با استاندارد جهانی، صادرات این مجتمع صنعتی تقویت خواهد شد.

به گفته وی، تولید فولاد خام این شرکت در شش ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته به رشد ۵۱ درصدی رسید و مجموع تولید فولاد خام در این دوره برابر با یک میلیون و ۴۱۰ هزار تن بود، درحالی که طی شش ماهه نخست سال ۹۲ تولید فولاد خام ذوب آهن به میزان ۹۳۳ هزار تن بود.

سعد محمدی، همچنین برنامه ذوب آهن برای سال آینده را دستیابی به ظرفیت اسمی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن ذکر کرد.

به اعتقاد مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، دولت به جای راه اندازی یک واحد صنعتی، بهتر است زیرساخت ها را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم سازد.

وی گفت: زیربناهایی مثل آب، برق، گاز و مواردی که در ارتباط با مواد اولیه است، مانند اکتشافات معدنی باید انجام شود و تقسیم کار صورت گیرد، تا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وارد عمل شود.

سعد محمدی، موضوع مدیریت صنایع رقابت پذیر توسط بخش خصوصی را یادآور شد و گفت: این امر نیاز به برنامه ریزی مشخص دارد و چنانچه با استراتژی صنعتی مشخص جلو برویم، می توان به این مرحله دست یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: ظرفیت تولید ذوب آهن ظرف مدت پنج سال آینده به شش میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد.

سعدمحمدی تصریح کرد: تولید ریل UIC۶۰ با توجه به نیاز صنعت حمل و نقل ریلی کشور به این محصول، یکی از پروژه های ملی با ارزش است که توسط متخصصان ذوب آهن در حال اجراست.

این کارخانه تولیدکننده محصولات فولادی از جمله آهن، تیرآهن، مفتول، میلگرد و محصولات شیمیایی نظیر کک و سولفات آمونیوم است.

ایران به عنوان پانزدهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود که مجموع تولید فولاد خام در سال ۹۲ به رقم ۱۵.۶ میلیون تن رسید و مجموع تولیدات فولادی نیز برابر با ۱۶.۵ میلیون تن بود.

واحدهای فولادسازی ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان سه واحد بزرگ و عمده تولید فولاد کشور محسوب می شوند و در این بین در سالهای اخیر مجتمع فولاد مبارکه بالغ بر ۵۰ درصد تولید در این بخش را به خود اختصاص داده است.

همچنین گمرک ایران اعلام کرد: طی سه ماهه نخست ۱۳۹۳ محصولات آهن یا فولاد صادراتی به میزان ۳۰۴ هزار تن به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار بود.

ایران دارای ذخایر اکتشافی سنگ آهن(ماده اولیه فولاد سازیها) به میزان ۵.۱ میلیارد تن است که از این رقم ۲.۸ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

مجموع تولید سنگ آهن معادن دولتی و بخش خصوصی در سال ۹۲ به رقم ۴۹ میلیون تن رسیده بود که نزدیک به ۲۴ میلیون تن آن به ارزش حدود دو میلیارد دلار صادر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز