خبرگزاری کار ایران

دورنمای بسیار خوب سیستان و بلوچستان از نظر فعالیت‌های معدنی

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۷۹

سیستان و بلوچستان، استانی جوان در فعالیت‌های معدنی و باید از همه متخصصان در این زمینه کمک بگیریم و در این راستا، استفاده از یافته‌ها و تحقیقات پژوهشی اساتید و دانشجویان می‌ تواند در انجام بهتر فعالیت‌های معدنی استان کمک شایانی به فعالان این بخش کند.

رئیس نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان ۸۰ هزار کیلومتر مربع زیر پوشش اکتشاف است، گفت: دورنمای استان سیستان و بلوچستان دورنمای بسیار خوبی است و این استان مستعد برای فعالیت‎های معدنی است و به دلیل محدودیت در بخش‌های اقتصادی چاره‎ای جز استخراج از معدن و اکتشاف نداریم.

به گزارش ایلنا، داود شهرکی افزود: سیستان و بلوچستان، استانی جوان در فعالیت‌های معدنی و باید از همه متخصصان در این زمینه کمک بگیریم و در این راستا، استفاده از یافته‌ها و تحقیقات پژوهشی اساتید و دانشجویان می‌ تواند در انجام بهتر فعالیت‌های معدنی استان کمک شایانی به فعالان این بخش کند.

رئیس نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: «برای انجام فعالیت‌های بهتر در زمینه اکتشافات معدنی، دولت هم باید وارد عمل شود و در زمینه مسائل علمی و پژوهشی اعتبار هزینه کرده و این بخش را تقویت کند.»

شهرکی اضافه کرد: از کارهایی که در این زمینه در سیستان و بلوچستان انجام شده است می‌توان به تجهیز معدن و کارخانه مس در زاهدان، افتتاح اولین معدن زیرزمینی مس زاهدان، مطالعات و اکتشاف معدن طلا و عملیات اجرایی کارخانه سیمان و کارخانه فولاد در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

قرار است سومین نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی در تاریخ ۲۲ الی ۲۴ مهر در تهران برگزار ‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز