خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۹ تهران:

مدیریت برج آزادی در فضای شهرداری تهران انجام شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۸۱

شهردار منطقه ۹ تهران تاکید کرد: مدیریت برج آزادی برعهده وزارت ارشاد است که ما درخواست می‌کنیم مدیریت برج در فضای شهرداری تهران انجام شود.

به گزارش ایلنا، سید علی مفاخریان در جلسه بررسی مشکلات محلات منطقه ۹ تهران که در محل فرمانداری تهران برگزار شد، گفت: عمده مشکلات منطقه ۹ مربوط به بودجه است و در صورت تامین ۲۵۰ میلیارد تومان می‌توانیم تمامی مشکلات و معضلات منطقه را حل کنیم. این در حالی است که برای بودجه سال ۱۳۹۷ تنها ۴۷ میلیارد تومان به منطقه ۹ اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: منطقه ۹ منطقه‌ای واقع در غرب تهران است که با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت روزانه حدود پنج میلیون نفر جمعیت ترددی یعنی جمعیتی که به منطقه ورود و خروج پیدا می‌کنند، یکی از مناطق پرتردد تهران است.

شهردار منطقه ۹ تهران ادامه داد: علت وجود این جمعیت ترددی قرار گرفتن فرودگاه مهرآباد در این منطقه و هم‌مرزی پایانه غرب با منطقه ۹ است. این منطقه به لحاظ بافت فرسوده نیز مشکل بزرگی دارد و در کنار این مشکلات، مساله پادگان جی و وجود بخش هلیکوپترسازی در این منطقه بر مشکلات و معضلات افزوده است.

به گفته مفاخریان، این منطقه در همه سرانه‌های خدماتی و حتی سرانه‌های مسکونی، برخلاف سایر مناطق تهران با کمبود مواجه است اما برای همه این مشکلات برنامه‌هایی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه ظرف ۱۰ سال گذشته بودجه این منطقه در یک نقطه متوقف شده و ثابت بوده است، اظهار داشت: متاسفانه بودجه منطقه ۹ در سال آینده حتی نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه شده و این روند در ۱۰ سال گذشته نیز تکرار شده بود. در چنین شرایطی و با این رقم بودجه چگونه می‌توان منطقه را توسعه داد؟

شهردار منطقه ۹ تهران اضافه کرد: تنها برای نگهداشت منطقه و نه تکمیل پرورژهای عمرانی رقمی حدود ۱۳۲ میلیارد تومان برای بودجه ۱۳۹۷ پیش‌بینی کرده بودیم که با توجه به محدودیت‌های اعتباری شهرداری تهران تنها رقم ۴۷ میلیارد تومان مصوب شده است که از این میزان نیز مشخص نیست چه رقمی تخصیص پیدا خواهد کرد.

مفاخریان به وجود برج آزادی در منطقه ۹ اشاره و تصریح کرد: مدیریت برج آزادی برعهده وزارت ارشاد است که ما درخواست می‌کنیم مدیریت این برج در شهرداری تهران شود تا با توجه به کمبودهای بودجه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازسازی و نگهداشت این برج تسریع پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه چندین قطعه زمین در منطقه ۹ وجود دارد که اگر کمک بودجه‌ای صورت بگیرد و این زمین‌ها توسط شهرداری تملک شود در توسعه منطقه و جبران کمبودها در سرانه‌های خدماتی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: زمین پتوبافی که متعلق به یکی از شرکت‌های دولتی است، نیازمند بودجه‌ای ۶۰۰۰ میلیارد تومانی برای تملک است. همچنین زمینی متعلق به بنیاد مستضعفان با مساحت ۱۱ هزار و ۳۳۰ متر نیازمند ۳۳ میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تملک می‌تواند برای توسعه فضای سبز منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار منطقه ۹ تهران ادامه داد: زمینی با مساحت ۴۵۴۵ متر در منطقه وجود دارد که می‌تواند با اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی جهت توسعه فضای سبز در سطح منطقه، مورد بهره‌برداری قرار گیرد. همچنین در پروژه یادگار امام نیز برخی املاک شهروندان در میدان فتح هستند که در این طرح قرار گرفتند که برای تملک آن‌ها نیازمند ۹۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم تا به این ترتیب بتوانیم مشکلات این شهروندان را حل و فصل کنیم. این در حالی است که تاکنون و از زمان آغاز مدیریت شهری جدید تنها ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری منطقه ۹ اختصاص پیدا کرده است.

مفاخریان به موضوع سد معبر در منطقه ۹ اشاره کرد و ابراز داشت: سد معبر موضوعی است که در کل شهر تهران وجود دارد اما ما در منطقه ۹ طرح ساماندهی مشاغل را اجرایی کرده‌ایم و با استفاده از فضاهای بی‌دفاع شهری تلاش خواهیم کرد مشاغلی که مزاحمتی برای کسی نداشته باشند را ساماندهی کنیم تا به این ترتیب مشکل سد معبر در سطح منطقه از بین برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز