خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

نظارت نمایندگان مجلس بر انتخابات شورایاری‌ها قانونی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۹۶۰

انتخابات شورایاری‌ها بر اساس مصوبه داخلی شورای شهر تهران انجام می‌شود و مساله‌ای کاملا داخلی و تنها مربوط به شوراست.

یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه انتخابات شورایاری‌ها مسالهٔ داخلی شورای شهر است، نظارت تعدادی از نمایندگان مجلس بر این انتخابات را غیرقانونی عنوان کرد.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با انتخابات شورایاری‌ها گفت: این انتخابات باید طبق روال قبلی و به دست شورای شهر انجام شود و تفاهماتی که برخی افراد برای اجرای انتخابات شورایاری‌ها با تعدادی از نمایندگان مجلس کرده‌اند، به دلیل قانونی نبودن آن شبهاتی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: انتخابات شورایاری‌ها بر اساس مصوبه داخلی شورای شهر تهران انجام می‌شود و مساله‌ای کاملا داخلی و تنها مربوط به شوراست، بنابراین نظارت برخی نمایندگان مجلس بر این انتخابات باعثبغرنج‌ کردن مساله خواهد شد.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه این اقدام سبب می‌شود که اختیارات شورا کاهش پیدا کند، گفت: در دوره اول شورای اسلامی شهر تهران به دلیل اینکه تعداد نمایندگان ۱۵ نفر بود، اعضا به این نتیجه رسیدند که این تعداد نماینده برای رسیدگی به همه امور شهر تهران کافی نیست و شورایاری‌ها را برای کمک به شورا و استفاده از مشارکت مردم در نظر گرفتند؛ به همین دلیل است که انتخابات شورایاری‌ها مربوط به مسائل داخلی شورای شهر است.

حکیمی‌پور گفت: ‌البته می‌توان دراجرای این انتخابات از فرمانداری‌ها کمک گرفت. اما نفس کار، مربوط به مسائل داخلی شوراست و باید توجه کرد که شورایاری‌ها نباید سیاسی شوند زیرا این مساله باعثانحراف از هدف و وظایف شورایاری‌ها می‌شود.

به گفته وی شورایاری، انجمنی غیرسیاسی و داوطلبانه است که بر اساس مصوبه شورای شهر تهران با هدف کمک به این نهاد شکل گرفته است.

حکیمی‌پور با تاکید بر اینکه انتخابات شورایاری‌ها باید مانند گذشته صورت گیرد، گفت: اکنون که این مساله داخلی شورای شهر حساسیت ‌برانگیز شده است، می‌طلبد تا درنگ بیشتری برای اجرای آن داشته باشیم و از انجام با عجله آن دوری کنیم، بنابراین بهترین زمان برای برگزاری انتخابات در اردیبهشت و در سالگرد تاسیس شورا‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز