خبرگزاری کار ایران

طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۴۷

پس از شناسایی ظرفیت ها، کمبودها و پتانسیل توسعه شبکه جمع آوری و مدیریت روان آبهای سطحی شهرتهران، مطالعات " طرح جامع مدیریت آبهای سطحی تهران " از سوی سازمان مشاورفنی و مهندسی شهر تهران تعریف و سپس عملیاتی شد.

بروزمشکلات آب گرفتگی اراضی شهری، مسائل مرتبط باکیفیت و کمیت روان ابهای سطحی شهری و توسعه سریع شهرتهران درسال های گذشته، ضرورت بازنگری و به روز رسانی طرح جامع قبلی آبهای سطحی تهران را از اواسط دهه گذشته نمایان کرد. از این رو پس از شناسایی ظرفیت ها، کمبودها و پتانسیل توسعه شبکه جمع آوری و مدیریت روان آبهای سطحی شهرتهران، مطالعات " طرح جامع مدیریت آبهای سطحی تهران " از سوی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران تعریف و سپس عملیاتی شد.

به گزارش ایلنا، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، بدلیل اهمیت طرح مطالعاتی اشاره شده، آنرا بصورت کتابی تحت عنوان " طرح جامع مدیریت آب های سطحی شهرتهران " منتشر کرد.

در این مطالعات علاوه بر بررسی مسائل معمول شبکه به ویژه ایمن سازی شهر در مقابل سیل و رسوبات به موارد متعدد دیگری ازجمله آلودگی های محیط زیستی، استفاده از رویکردهای نوین مدیریت آب های سطحی، پایش شبکه های آب های سطحی، ملاحظات اجتماعی، حقوقی و قانونی و نیاز یه تهیه راهنما و تدوین دستورالعمل بهره برداری و نگهداری و همچنین ایجاد تشکیلات ویژه مدیریت آب های سطحی تهران به شکل مبسوط پرداخته شده است.

در این کتاب سعی شده است که راهکارها و دستاوردهای مطالعات طرح جامع به طور اجمالی بررسی شود و نکات کلیدی آن دراختیار مخاطبان به ویژه مدیران حوزه های شهری قرارگیرد.

لازم به توضیح است، علاقمندان میتوانندجهت تهیه ودانلودرایگان این کتاب به پرتال مرکزمطالعات وبرنامه ریزی شهرتهران به آدرس: مراحعه کنند Rpc. tehran. ir

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز