خبرگزاری کار ایران

ستاد ساماندهی فعالیت‌های سمن‌های شهر تهران؛

منتظر افشای اسناد مختاباد هستیم / انگیزه‌ها و پشت‌پرده این سناریو اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۳۷

ضمن پیگیری حقوقی و قانونی اتهام‌های وارد شده، از حضور سازمان بازرسی کل کشور و تمامی نهادها و دستگاه‌های نظارتی جهت بررسی وضعیت حسابها و عملکرد این ستاد استقبال و رسما دعوت به نظارت می‌نماید.

روابط عمومی ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران در واکنش به اظهارات مختاباد عضو شورای شهر تهران مبنی بر واریز میلیاردها تومان پول به حساب یکی از اعضای شورا اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا در اطلاعیه ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران آمده است: بدنبال طرح ادعاهایی از سوی جناب آقای عبدالحسین مختاباد عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران در جلسه مورخ ششم آبانماه ۹۳ شورای شهر تهران که البته بصورت مبهم و بدون اشاره مستقیم به نماینده مورد نظر مطرح شد و سپس طرح این موضوع در جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر تهران مورخ یازدهم آبانماه ۹۳ و اشاره مستقیم به ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد و ریاست آن سرکار خانم دکتر راستگو و بازتاب این سخنان جلسه " غیر علنی " در رسانه‌های همسو با ایشان، ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع عموم شهروندان گرامی بخصوص رسانه‌های گروهی و سازمان‌های مردم نهاد موارد ذیل را به اطلاع می‌رساند:

۱ - هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در اطلاعیه‌ای سخنان جناب آقای مختاباد را تکذیب و اساساً وجود حسابی شخصی که بودجه شورای اسلامی شهر یا ستادهای وابسته به آن به چنین حسابی واریز شده باشد را رد کرد. در این اطلاعیه که توسط خبرگزاری‌های کشور منتشر شد آمده‌است: هیات رئیسه شورای شهر روز چهارشنبه ضمن تکذیب سخنان مختاباد درجلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر که در قالب تذکر از گشایش حساب شخصی و واریز میلیاردها تومان به حساب مذکور سخن گفت، اعلام کردند: در شورای شهر تمامی حساب‌ها به نام شورا و یا ستادهای وابسته به شورا و دستکم با دو امضا گشایش می‌شود.

در این تکذیبیه آمده است: منابع مالی در شورای اسلامی شهر تهران با نظارت کامل هیات رییسه و با دو یا ۳ امضا هزینه و سخنان یکی از اعضا درباره واریز میلیاردها تومان به حساب شخصی یکی دیگر از اعضا به هیچ عنوان با واقعیت منطبق نیست.

هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران به همه اعضا توصیه کرد که پیش از اعلام هرگونه نظر و خبر ادعایی نسبت به صحت آن اطمینان حاصل کنند و عواقب آن را به عهده گیرند.

۲ - ستاد ساماندهی سمن‌ها ضمن تکذیب ادعاهای جناب آقای مختاباد اعلام می‌دارد هیچگونه پولی به حساب شخصی یا غیرشخصی، جز حساب رسمی و حقوقی ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد واریز نشده است.

ستادهای زیر مجموعه شورای اسلامی شهر تهران عبارتند از ستاد شورایاری‌ها و ستاد سمن‌ها که نحوه اختصاص بودجه و نوع هزینه‌کرد آنان مشابه و مبتنی بر روندی است که از سالیان قبل روال جاری شورای اسلامی شهر تهران بوده‌است. حساب‌های این دو ستاد حقوقی و مسئولان قانونی آن مطابق ضوابطی که در اساسنامه هر ستاد(مصوبه شورای اسلامی شهر تهران) آمده مجوز جذب و هزینه‌کرد آن را دارند. حسابهای ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد تهران نیز مطابق پاسخ به استعلام انجام‌شده از سوی بانک شهر مورخ ۱۰ آبانماه ۹۳ که خطاب به ریاست شورای اسلامی شهر تهران انجام‌ شده و تصویر آن در جلسه یکشنبه گذشته مورخ۱۱/۸ / ۹۳به اعضای شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد از تاریخ ۴/۳ / ۹۰ به نام ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد افتتاح و با دو امضای رییس(آقای طلایی) و دبیر(آقای روزبهانی) فعال بوده است این حساب در تاریخ ۲۲/۲ / ۹۳ مسدود و حساب جدید به نام ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد و با امضای رییس(سرکار خانم راستگو) و دبیر(آقای محمدرضا زمردیان) فعال شده است.

۳ - با توجه به اینکه جناب آقای مختاباد پس از واکنش هیات رییسه شورا بار دیگر ادعاهای خود را طرح و این بار بصورت مشخص ستادساماندهی سازمانهای مردم نهاد و ریاست آن را مخاطب قرار داده‌اند این ستاد نیز مطابق گفته ایشان که در خبرگزاری‌ها نیز منتشر شده و مهلت زمانی دو هفته‌ای را برای اعلام مستندات خود اعلام کرده‌اند، از تاریخ ۶ آبانماه به مدت دو هفته(۲۰ ابانماه) در انتظار افشای اسناد ادعایی ایشان خواهد بود و چنانچه اسناد مورد ادعا به هیات رئیسه شورا ارائه نشده و یا بصورت رسمی و از تریبون شورا موارد تهمت و افترا اصلاح نشود موضوع را از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری و تا رسیدن به نتیجه قطعی دنبال خواهد کرد.

۴ - به منظور اطلاع اصحاب رسانه، سازمانهای مردم نهاد و شهروندان عزیز تهرانی لازم به ذکر است ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۸۷ تشکیل و دارای ردیف بودجه مشخص می‌باشد. اعضای شورای مرکزی این ستاد عبارتند از: دو عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سه عضو از سایر کمیسیونهای شورای شهر تهران، نماینده شهر دار، نماینده استانداری، دو کارشناس خبره با انتخاب شورا و سه نماینده سازمانهای مردم نهاد شهر تهران.

مطابق اساسنامه این ستاد که به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و روالی که در گذشته نیز وجود داشته مسئولیت امور مالی ستاد بر عهده رییس آن می‌باشد. با این حال در دوره جدید مدیریت ستاد به منظور تشریک مساعی بیشتر و جلوگیری از تصمیمات سلیقه‌ای و فردی شورایی تحت عنوان شورای طرح و برنامه متشکل از سه عضو شورای اسلامی شهر تهران، دو کارشناس خبره عضو شورای مرکزی، یک کارشناس خبره با رای اعضای شورای مرکزی، سه نماینده از سوی سازمانهای مردم نهاد شهر تهران، نماینده استانداری، دبیر و معاون مطالعات و آموزش و پژوهش ستاد وظیفه بررسی و تصویب تمامی طرح‌ها، درخواست کمک‌ها و پروژه‌های ارائه شده به ستاد را برعهده دارند و اساسا هرگونه هزینه یا کمکی به سازمانهای مردم نهاد اعم از آموزشی، پژوهشی و یا مادی با رای این شورا انجام می‌شود.

۵ - ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد ضمن پیگیری حقوقی و قانونی اتهام‌های وارد شده، همانگونه که جناب آقای مختاباد اعلام کرده‌اند از حضور سازمان بازرسی کل کشور و تمامی نهادها و دستگاه‌های نظارتی جهت بررسی وضعیت حسابها و عملکرد این ستاد استقبال و رسما دعوت به نظارت می‌نماید.

۶ - اسناد متقنی در رابطه با دلایل، انگیزه‌ها و پشت‌پرده این سناریو اجرا شده در دست است که ان شاالله پس از مهلت اعلام‌شده از طریق رسانه‌های گروهی اعلام و از طریق مراجع ذی صلاح قانونی و شورای اسلامی شهر تهران و پیگیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز