خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

نباید با کار فرهنگی رفتاری پیمانکاری داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۱۷

کار فرهنگی نیازمند یک فرماندهی از جنس خود است / باید درنظر داشته باشیم که ما برای هر کار فرهنگی باید یک تفهیم از آن برنامه داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه نسبت به سراهای محله غفلت کردیم، گفت: از ظرفیت عظیم مردمی در محلات که مهم‌ترین بستر برای کار فرهنگی هستند، به درستی استفاده نکردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در مراسم تجلیل از برگزار کنندگان ویژه برنامه‌های داستان تابستان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر طی سخنانی اظهار داشت: ما باید بدانیم که کار فرهنگی تعطیل‌بردار نیست و همچنین یک کار تکراری نیز نمی‌تواند باشد.

شهردار تهران ادامه داد: درکار فرهنگی باید با یک برنامه‌ریزی مشخص که آن برنامه‌ریزی نیز بر اساس یک رصد دقیق، اجرای قوی و ارزیابی باشد، پیش برویم چرا که با روح انسان‌ها و سلایق متفاوت طرف هستیم، لذا دقت در ارزیابی بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: عادت به تکرار داشتن برای انجام یک فضیلت، یک خسران بزرگ است چنانچه به کار نیز عادت کنیم دچار خسران و بیهودگی شده‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه کار فرهنگی کار پیمانکاری نیست، افزود: ما نباید با کار فرهنگی رفتاری پیمانکاری داشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جنس کار فرهنگی با بتن و پل و راه متفاوت است، گفت: برای کار فرهنگی تفهیم اجتماعی بسیار ضروری است، یعنی مهم‌ترین بحثاین است که با رویکرد اجتماعی در منطقه، محله و شهر مورد نظر موضوعی را انتخاب کنیم که دغدغه‌‌ همان مردم باشد و نه دغدغه ما.

شهردار تهران ادامه داد: اگر چه ممکن است گاهی دغدغه مردم اشتباه باشد و من نمی‌گویم که آن را انجام دهید اما باید اول آن دغدغه را با کار فرهنگی تغییر داد و بعد برنامه را اجرا کرد چرا که اگر اینگونه باشد باعثکسب اعتماد مردم خواهد شد و این کسب اعتماد باعثافزایش مشارکت مردمی می‌شود.

قالیباف گفت: نکته‌ دیگری که باید به آن توجه کنیم جلوگیری از مدیریت‌های جزیره‌ای است.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های که باعثمی‌شود، امروز کارهای فرهنگی به ثمر نرسد از نبود یک مدیریت قوی ناشی می‌شود.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی نیازمند یک فرماندهی از جنس خود است، تاکید کرد: باید درنظر داشته باشیم که ما برای هر کار فرهنگی باید یک تفهیم از آن برنامه داشته باشیم.

قالیباف گفت: کار فرهنگی بسیار پر زحمت‌تر و دقیق‌تر از کار عمرانی و مهندسی است؛ ‌ما با ید به این نکات دقت کنیم که بتوانیم کاملا به سمت کارهایی که کیفی‌گرا هستند پیش برویم و از آسیب بزرگ کمیت گرایی فاصله بگیریم.

به گفته شهردار تهران مدیریت دقیق و ریزبین اگر چه لازم وضروری است اما این به معنای یک مجموعه‌ای که صرفا روح حاکم برآن روح گزارش گیری باشد و ما را از هدف اصلی خود دور کند، نیست. لذا نباید گزارش زدگی را بر سیستم حاکم کنیم.

وی در سخنان دیگری اظهار داشت: ما نسبت به سراهای محله غفلت کردیم و از ظرفیت عظیم مردمی در محلات که مهم‌ترین بستر برای کار فرهنگی هستند، به درستی استفاده نکردیم و در حوزه اجرایی نیز مدیریت دقیقی صورت نگرفته است.

قالیباف تاکید کرد: بنده توجه به کارهای فرهنگی را در دستور ویژه کار خود قرار دادم و جمع بندی کار‌ها به جایی رسیده که بتوانیم جلسات خود را در حوزه‌های می‌دانی پیگیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز