خبرگزاری کار ایران

پایان عملیات پاکسازی مهمات کشف شده در محله فاطمی

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۵۱

این کار با نظارت تمامی دستگاه‌های ذی ربط اعم از نیروی انتظامی، کار‌شناسان امنیتی و نظامی و نماینده مستقیم شورای تامین استان و سازمان آتش‌نشانی انجام شد.

عملیات پاکسازی مهمات قدیمی کشف شده در حین ساخت و ساز یک مجتمع ساختمانی در محله فاطمی تهران پس از انتقال بیش از دو هزار قطعه گلوله طی ۴۵ روز فعالیت به پایان رسید و با عکسبرداری به طریقه ژئو راداری و اسکن‌های جی پی اس امن بودن محیط مورد تائید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، محمد علی آرمانفر معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل این سازمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل تخلیه مهمات کشف شده در عمق ۱۵ متری زمین گفت: در روز اول شهریور هنگام حفر چاه جذبی یک واحد مسکونی تعداد قابل توجهی مهمات امحایی مربوط به دهه۲۰(قبل از جنگ جهانی دوم) مشاهده و پس از اعلام به مراجع انتظامی عملیات پاکسازی آغاز شد.

وی گفت: پس از بررسی عکس‌های هوایی مربوط به سال ۱۳۳۵ مشخص شد این منطقه در گذشته مسکونی نبوده و بیابانی بوده که به عنوان میدان تیر و محل امحای مهمات از رده خارج و دارای مشکل از سوی ارتش مورد استفاده قرار می‌گرفته است و این شیوه رایج دفع و امحای مهمات غیر قابل استفاده در آن زمان بوده است که البته اکنون از این شیوه استفاده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مهمات شامل گلوله‌ها و خرج‌های توپ «اشنایدر ۷۵ میلی متری» آلمانی و گلوله‌های ضدهوایی ساخت روسیه بود که با حضور و اقدام نیروهای نظامی و متخصصان پلیس تهران همه مهمات دفن شده به تدریج خارج شد.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: وقتی وضعیت مهمات مشخص شد با استفاده از کارگروه مشخص شده حدود ۴۵ روز تیمی متشکل از نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس با پشتیبانی ستاد مدیریت بحران شهر تهران با تمهیدات فنی و مهندسی و پشتیبانی لازم کار نظارت و تخلیه مهمات را انجام داد.

وی گفت: در این مدت دو هزار قطعه مهمات از این محل کشف شد، مهمات‌ها آنقدر پوسیده و فرسوده بودند که در مواردی وقتی می‌خواستند آنها را تخلیه کنند پوکه و مرمی از هم جدا می‌شدند.

وی افزود: این کار با نظارت تمامی دستگاه‌های ذی ربط اعم از نیروی انتظامی، کار‌شناسان امنیتی و نظامی و نماینده مستقیم شورای تامین استان و سازمان آتش نشانی انجام شد و از سازمان پدافند غیر عامل کشور، ارتش، سپاه پاسداران، قرارگاه ثارالله، نیروی انتظامی، آتش نشانی و اورژانس در اجرای موفق این عملیات قدردانی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز