خبرگزاری کار ایران

رضایی در نخستین اجلاس مدیریت یکپارچه شهری؛

بیشتر درآمدهای شهری ناپایدار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۲۲

تا شهر‌ها و روستاهای ما توسعه پیدا نکند، ما به تمدن نوین اسلامی نخواهیم رسید / باید نظام شهری، شهرسازی، سکونتگاه‌ها و خانه سازی را باهم درست کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درحال حاضر بیشتر درآمدهای شهری به دلیل اینکه نظام شهری ما براساس قواعد درست و پایداری نیست، ناپایدار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محسن رضایی در نخستین اجلاس مدیریت یکپارچه شهری و شورا‌ها که امروز در سالن اجلاس سران برگزارشد، گفت: دولت یازدهم، تازه کار خود را آغاز کرده و برنامه‌های خوبی نیز از سوی این دولت در کشور پیاده شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مجموعه مشکلاتی که در اداره شهر‌ها بر روی هم انباشته شده به نقطه‌ای رسیده است که می‌توان برای آن‌ها تعیین تکلیف کرد لذا این اجلاس می‌تواند کمک خوبی جهت حل این مشکلات باشد.

رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز یک تحول بزرگ در نحوه اداره جوامع است، اما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین و مردم را در مقابل هم قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نمونه یک فلسفه بر‌تر سیاسی در جوامع اسلامی است، گفت: در جامعه ما مردم و دین در کنار هم هستند و نه در تقابل با هم، اما در همین اروپا که امروز از مردم و آزادی علیه دین استفاده می‌کنند، قرن‌ها از دین علیه مردم استفاده کردند که یک نمونه رژیم قرون وسطایی آن را در رژیم صهیونیستی می‌توان دید که از دین یهود علیه مردم استفاده می‌کند، که البته یهودیهای واقعی مخالف این هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی یک نحوه تفکر جدیدی را در اداره جوامع به وجود آورد.

وی با اشاره به صحبتهای اخیر کسینجر در رابطه با ایران مبنی براینکه مسئله اکراین و داعش مسئله جدی نیست و باید به سراغ ایران رفت چرا که ایران درصدد برپایی یک امپراطوری است، اظهار داشت: آیا در شرایطی که گروه داعش و تکفیری‌ها به جان مردم منطقه افتاده‌اند، این درست است که آقای کسینجر انگشت اتهام را به سمت ایران بگیرد؟ این جنایت و خصومتی که علیه اسلام در برخی دولتمردان غرب وجود دارد، چگونه شکل گرفته است.

رضایی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک تمدن نوین پیشرفته ایرانی اسلامی در منطقه است در واکنش به سخنان کسینجر گفت: اساس فیزیک، پزشکی، شیمی و همه علومی که امروز در غرب جریان دارد، از دل ایران و تمدن ایران برخاسته و تمدن شما مدیون ما است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تا شهر‌ها و روستاهای ما توسعه پیدا نکند، ما به تمدن نوین اسلامی نخواهیم رسید.

به گفته رضایی اگر بخواهیم زندگی مردم را در شهر و روستا درست کنیم؛ باید نظام شهری، شهرسازی، سکونتگاه‌ها و خانه سازی را باهم درست کنیم و اگر صرفا به سکونت گاه‌ها توجه کنیم و به شهر سازی توجهی نداشته باشیم به این ناکجا آبادی می‌رسیم که امروز در شهر‌ها می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه براساس نظام شهری باید مشخص شود که کجا باید شهر ساخته شود و کجا نباید شهر ساخته شود، افزود: نظام شهری می‌گوید هر شهری چقدر ظرفیت دارد و چه میزان جمعیت باید وارد آن شود، لذا توسعه شهری و روابط و مناسباتی که باید بین شهر‌ها باشد، موضوع نظام شهرسازی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: درحال حاضر اکثر درآمدهای شهری به دلیل اینکه نظام شهری ما براساس قواعد درست و پایداری نیست، ناپایدار است.

وی ادامه داد: اینکه چگونه عمران و آبادانی را به شهر‌ها و روستا‌ها سوق دهیم، بعد از اینکه سیاست‌های کلان شهری تصویب شد، باید آن سیاستهای کلان را مبنا قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز