خبرگزاری کار ایران

نخستین پارلمان شهری جوانان راه اندازی می شود

کد خبر : ۱۷۶۱۲۳

«با رویکرد محلی و شهری جوانان را در حوزه های تخصصی همانند محیط زیست، فرهنگی، مذهبی و.. در قالب کارگروه ها و شبکه های تخصصی سازماندهی کنیم و منتخب این حوزه ها را در پارلمان شهری حضور یابند.»

رئیس خانه شهریاران جوان، گفت: خانه شهریاران جوان، مرکز مهارت آموزی جوانان برای ورود به مسوولیت های اجتماعی در حوزه شهری است.

به گزارش ایلنا، محمد ابویی - رئیس خانه شهریاران جوان در حاشیه مراسم «شهریار شهر من باش» که به مناسبت هفته جوان و با حضور شهردار تهران، الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران شهری در برج میلاد تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: تلاش ما شناساسایی و سازماندهی شهریاران جوان شهر تهران است که با کمک آنها بتوانیم شهری توسعه یافته داشته باشیم.

ابویی برپایی این همایش را ویژه جوانان شهر تهران با هدف تجلیل از جوانان فعال و نخبه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و بزرگداشت آئین شهریاری عنوان کرد و گفت: شناسایی و سازمان دهی جوانان و جذب آنان در جهت فعالیت در عرصه‌های مختلف شهری و ایجاد شهری توسعه یافته و مسئول و نیز ارتقاء نقش جوانان در حوزه شهری از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش بوده است.

وی با یادآوری نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی به تجلیل جوانان شهر در دو مقطع جوانان امروز و جوانان دیروز اشاره کرد و گفت: متناسب با هر یک از محور‌های تاکید شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی این افراد مورد تجلیل قرار گرفتند.

مشاور معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در امور جوانان با اشاره به برنامه‌های خانه شهریاران در خصوص جوانان شهر تهران در سال جاری به تاکید شهردار تهران در خصوص اولویت قرار دادن جوانان در عرصه‌های مدیریت شهری به عنوان یک رویکرد اساسی در دوره جدید مدیریتی ایشان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف مانند راه اندازی مراکز رشد، آموزش و توانمندسازی جوانان، ایجاد تشکلاتی در حوزه تشکیلات اندیشه ای و مهارتی و گردشگری جوانان و… اجرا خواهد شد و درصدد هستیم بستر آنها را در مناطق ۲۲ گانه تهران فراهم کنیم.

به گفته ابویی در خانه شهریاران جوان برنامه‌هایی برای جوانان وجود دارد تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های آنان با انجام فعالیت‌های مثبت در عرصه‌های مختلف از این پتانسیل استفاده کرده و خدمات‌رسانی کنیم.

رئیس خانه شهریاران جوان با اشاره به راه اندازی و تاسیس نخستین پارلمان شهری جوانان گفت: هدف ما این است که با رویکرد محلی و شهری جوانان را در حوزه های تخصصی همانند محیط زیست، فرهنگی، مذهبی و.. در قالب کارگروه ها و شبکه های تخصصی سازماندهی کنیم و منتخب این حوزه ها را در پارلمان شهری که در اصل به معنای مکان مشورتی و مقام تصمیم سازی در مدیریت شهری است با یکدیگر ادغام کنیم که به عنوان بازوی اجرایی و مشورتی شهردار تهران در حوزه اجرایی شهر تهران ایفای نقش کنند.

ابویی با بیان این که براساس ۳۷۴ محله شهر تهران پارلمان محله ای تعریف کرده ایم، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، پس از مراحل شناسایی، برگزاری انتخابات و آموزش به جوانان در بهمن ماه امسال اولین مجلس جوانان شهر تهران را برگزار کنیم.

رئیس خانه شهریاران جوان در خصوص نیازسنجی های انجام شده در حوزه جوانان گفت: مطالعات کشوری در این باره انجام شده است ضمن این که شهرداری تهران نیز مطالعات شهروندی را انجام داده است.

وی در ادامه افزود: مطالعات درباره نیازسنجی های جوانان به صورت منسجم، متشکل و هدفمند که تمامی ابعاد و موضوعات جوانان را در بر بگیرد در دستور کار جدید شهرداری تهران قرار گرفته است.

ابویی به ذکر برخی از نیازسنجی های انجام شده در خصوص جوانان پرداخت و گفت: موضوعاتی چون اوقات فراغت جوانان، نیازهای خدماتی، آموزشی، نگاه آنان به شهر و مطالباتشان از شهر و شهرداری و… از جمله این نیازسنجی ها هستند.

رئیس خانه شهریاران جوان گفت: با توجه به این موضوع که خانه شهریاران جوان مرکز رشد جوانان است، ما تنها بستر و فرصتی را برای جوانان فراهم می کنیم تا آنان بتوانند مهارت آموزی و کارورزی کنند و در نتیجه برای فعالیت در حوزه شهری و مسوولیت های اجتماعی و شغلی آینده آماده شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز