خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پاسخ رئیس مدیریت بحران درباره میزان آمادگی در مقابل زلزله

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۲۷۸

«سازمان مدیریت بحران مسئولیت این را ندارد که اگر زلزله‌ای رخ داد، برود و مردم را از زیر آوار در بیاورد و عده‌ای را به قبرستان و عده‌ای را به بیمارستان منتقل کند.»

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ‌ متولی ساخت و سازها در ابتدا مردم هستند. آیا وقت آن نرسیده است که به جای ۱۲۰ متر بنا ۱۰۰ متر ساخته شود، اما ارامش داشته باشیم.

اسماعیل نجار در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم مدیریت بحران کشور در برابر زلزله کلانشهرها چه میزان آمادگی دارد، اظهار کرد: ‌ به نظر می‌رسد ۶۰ درصد از ساختمان‌های تهران و کلانشهرهای بزرگ پس از انقلاب اسلامی نوسازی شده‌اند. در بافت‌های فرسوده نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود نوسازی‏، ساختمان‌های جدید در برابر زلزله‌های اخیر مقاومتی نداشتند، گفت: تا چه زمانی باید ما بسازیم و نگران باشیم؟ سازمان مدیریت بحران مسئولیتی این را ندارد که اگر زلزله‌ای رخ داد، برود و مردم را زیر آوار در بیاورد و عده‌ای را به قبرستان و عده‌ای را به بیمارستان منتقل کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر اینکه بحثاساسی و درست در مدیریت، ساخت و ساز درست است که متولی آن همه سازمان‌های ذی ربط هستند، تاکید کرد: ‌ در این میان موضوع اصلی مردم اند.

وی در پاسخ به تکرار سئوال خبرنگار ایلنا که آمادگی برای مقابله با حوادثی از قبیل زلزله در کلانشهرها چه میزان است؟ بار دیگر گفت: ‌ من در بحثمدیریت حرف میزنم، مدیریت در آوردن مردم از زیر آوار نیست. مدیریت این است که آگاهی شما به عنوان شهروندان آنقدر بالا برود که در ساخت و ساز دقت کنید.

نجار با بیان اینکه رویکرد من در این مسئولیت بالا بردن آگاهی شهروندان است، تصریح کرد: ‌ بحثاین است که متولی ساخت و سازها در ابتدا مردم هستند. آیا وقت آن نرسیده است که به جای ۱۲۰ متر ساخت و ساز ۱۰۰ متر ساخته شود، اما ارامش داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه در صورت وقوع بحران در گام نخست مدیریت بحران چه میزان آمادگی دارد، گفت: ‌ در بحثمقدماتی ما بسیار پایین هستیم و در سطح بندی حادثه نیز باید بگویم اگر در کلان شهرها زلزله‌ یا حادثه‌ای رخ دهد امکانات ما بسیار کم است و کاملا آسیب‌پذیر هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز