خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس هواشناسی در گفت و گو با ایلنا:

کم‌آبی تهران شوخی نیست / یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در وضعیت مطلوب

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۹۹

«وضعیت آب در استانهای جنوب شرقی از جمله یزد، کرمان و سیستان وبلوچستان در شرایط مطلوب است / استانهای حاشیه البرز از قبیل تهران، سمنان و قزوین و استانهای خراسان رضوی و شمالی در شرایط بحران کم‌آبی قرار دارند.»

مشاور رئیس سازمان هوا‌شناسی وضعیت ذخیره و مصرف آب در استانهای جنوب شرقی از جمله یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان را مطلوب توصیف کرد و در عین حال هشدار داد که وضعیت ذخیره آب در پشت سد‌های تهران وحشتناک است و کم‌آبی در تهران شوخی نیست.

پرویز رضازاده در گفتگو باخبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه مسئله کم آبی برای استانهای حاشیه البرز از قبیل تهران، سمنان و قزوین مطرح است، تصریح کرد: استانهای خراسان رضوی و شمالی نیز در شرایط بحران قرار دارند البته وضعیت در تهران بحرانی‌تر است.

وی افزود: وضعیت در پشت سدهای لتیان، کرج و طالقان نیز بحرانی است و موضوع کم آبی شوخی نیست.

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی با اشاره به بارشهای اخیر ضمن مفید دانستن آن، اعلام کرد: ذخیره آب تهران ۳۶ درصد زیر نرم بود که خوشبختانه با بارشهای اخیر به ۳۳ درصد زیر نرم کاهش یافته است البته ما امیدواریم تا پایان سال آبی، به عدد ۲۵ درصد دست یابیم.

۹۰ حلقه چاه جدید در تهران ایجاد می‌شود

رضازاده با اشاره به اینکه سال گذشته نیز سال پرآبی نداشتیم، تصریح کرد: برای رفع کم آبی در تهران ۹۰ حلقه چاه جدید ایجاد خواهد شد تا بتوانیم از آبهای زیر سطحی استفاده کنیم و اگر شهروندان تهرانی در مصرف آب صرفه جویی کنند امسال معضل کم آبی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه جای تاسف دارد که آب مورد نیاز از سد لار به لتیان از طریق پمپ آب منتقل می‌شود، گفت: تنها راه حل عبور از معضل در تابستان ۹۳، مصرف بهینه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز