خبرگزاری کار ایران

یک عضوشورای شهر تهران:

عدم ورود مجمع تشخیص به موضوع یارانه‌ها کشور را به چالش می‌کشاند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۱۵

«۱۴۰ هزار شورا در کل کشور وجود دارد که می‌توان به نمایندگی از شورا‌ها تعدادی در محمع حضور یابند. / مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی کند چرا تاکنون مدیریت یک پارچه شهری محقق نشده است»

عضو شورای شهر تهران از دبیر تشخیص مصلحت نظام خواست تا نسبت به یااژرانه‌ها ورود جدی داشته باشد چرا که در صورت عدم مداخله کشور با پرداخت سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان به چالش کشیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا اعضای شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نقطه نظرات خود را اعلام کردند.

محمد حقانی یکی از اعضای کمیسیون سلامت؛ محیط زیست و و شورای شهر تهران با بیان اینکه تنظیم سیاست‌ها و اخذ مشورت از ظرفیت شورا‌ها و مدیریت محلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام کمتر استفاده می‌شود اظهار کرد: اعضا می‌توانند در سند چشم انداز به ویژه در مسکن و شهرسازی و مدیریت محلی نقطه نظرات خوبی را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت‌ها استقاده شود اعلام کرد: ۱۴۰ هزار شورا در کل کشور وجود دارد که می‌توان به نمایندگی از شورا‌ها تعدادی در محمع حضور یابند.

وی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی کند چرا تاکنون مدیریت یک پارچه شهری محقق نشده است گفت: در برنامه سوم تا پنجم ماده واحده‌هایی برای این موضوع لحاظ شده است اما هنوز محقق نشده است مجمع باید تکلیف مدیریت شهری را معلوم کند.

حقانی همچنین با طرح این سوال که تهران به کجا می‌رود و حد مرز و آن کجاست تصریح کرد: ایا در این مجمع فکری برای این موضوع صورت گرفته است یا نه ایا نیاز است بار دیگر جلسات و کنفرانس‌های متعددی برگزار شود که در نتیجه منتج به انتقال پایتخت از تهران باشد بهتر است فکری برای این موضوع صورت گیرد.

اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز خواستار تحقق مدیریت یکپارچه شهری شد و تصریح کرد دراین زمینه هم دولت مقاومت می‌کند هم مجلس به دلایل خواست خود بهتر است کمیته‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شود.
وی در واکنش به صحبت محسن رضایی در باره حرکت به سمت دولتهای ائتلافی گفت: این موضوع مغایر با قانون اساسی است که در آن به احزاب توجه دارد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه من موافق هستم سالهای بود که جمعیت در روستا‌ها کاسته شده و درشهر‌ها افزوده واین دلیل براین نیست که خدمات در کشور منصف توزیع نشده است.

دوستی خطاب به رضایی وی را اقتصاددان نامید و گفت: می‌دانم شما با یارانه میانه خوبی ندارید و اعتقاد دارم که در این زمینه بیش از آنکه موضوع کار‌شناسی و واقعی رسیدگی شود به صورت احساسی با آن برخورد شده است.
باید مجمع در این زمینه ورود پیدا کند نمی‌خواهم به ساحت این افراد بی‌ادبی کنم اما گویا مجمع نمی‌خواهد هزینه کند اگر مجمع وارد نشود ومداخله نکند قطعاً کشور به چالش کشانده می‌شودذ چرا که سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان قرار است یارانه پرداخت کند.

مهدی چمران نیز دیگر عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه مشکل ما قانون اساسی است در حالی که شورا‌ها از ارکان تصمیم گیری نظام محسوب می‌شود اما در اصل ۱۰۰ قانون اساسی نظارت را برای شورا در نظر می‌گیرد و تن‌هاشان نظارت را برای شورا قائل می‌داند بهتر است این مسئله روشن شود.

مختاباد نیز با بیان اینکه ۸۰ درصد مشکلات شهر تهران به خاطر صدور دولت است اعلام کرد دولت حتی در حد یک شهروند عادی نیز وطیفه خود را انجام نمی‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز