خبرگزاری کار ایران

سرخو به ایلنا خبر داد؛

ساماندهی کارگران ساختمانی تا پایان خردادماه

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۹۳

باید کارگران ساختمانی که بصورت فصلی هستند سامان یابد / بحثآموزش حرفه‌ای، مهارت آموزی، تعیین سطح مهارت و بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی در حال بررسی است.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران از ساماندهی نهایی کارگران ساختمانی تا پایان خردادماه امسال خبر داد.

" محسن سرخو " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از ساماندهی کارگران ساختمانی در فراکسیون کارگری شورای شهر تهران خبر داد و افزود: ساماندهی کارگران به مرحله نهایی رسیده و قرار است در جلسه آتی فراکسیون نسبت به این مساله تصمیم‌گیری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع ساماندهی کارگران کاملاً فرابخشی است، اعلام کرد: برای جمع‌بندی نهایی کمیته کارشناسی توسط سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تشکیل خواهد شد. در این کمیته جمع بندی نهایی صورت گرفته می شود.

این عضو شورای شهر تهران از تهیه پیش‌نویسی برای ساماندهی کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: اگر بتوانیم ساماندهی کارگران شهر تهران را به صورت دقیق انجام دهیم بدون شک می توانیم آن را به سایر شهرها گسترش دهیم.

سرخو با اشاره به این که چند مسئله مهم از جمله محل و نحوه استقرار کارگران در دستور کار فراکسیون قرار دارد، اظهار کرد: باید کارگران ساختمانی که بصورت فصلی هستند سامان یابد. ضمن اینکه بحثآموزش حرفه‌ای مهارت آموزی، تعیین سطح مهارت و بیمه تامین اجتماعی این افراد نیز در حال بررسی است.

وی ادامه داد: مکان‌های مناسبی برای استقرار کارگران ساختمانی طراحی خواهد شد تا از استقرار آنها در کنار میادین و خیابان ها جلوگیری شود. همچنین شهروندان نیز با مراجعه به دفاتر مشخص با اطمینان کارگر مورد نیاز خود را بر اساس رشته تخصصی انتخاب کنند.

دبیر کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر این که این مسئله از چندین کانال در حال پیگیری است ابراز امیداواری کرد تا پایان سه‌ماهه اول امسال ساماندهی کارگران ساختمانی به نتیجه برسد.

سرخو با اشاره به حضور علیرضا محجوب نماینده مردم در مجلس برای رسیدگی این مساله اعلام کرد قطعاً زیر ساخت‌های قانونی ساماندهی کارگران در مجلس نیز برای همیشه فراهم می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز