خبرگزاری کار ایران

تغییر نام خیابان آفریقای جنوبی به ماندلا

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۰۷۰

«طرح الزام شهرداری تهران به تملک‏، فظ و بازسازی عمارت عین الدوله نیز بررسی شد اما برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجا داده شد.»

در جلسه علنی شورای شهر تهران‏‌ اعضای شورا با تغییر نام بخش جنوبی خیابان آفریقا به نلسون ماندلا موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی میدان امام خمینی بررسی و تصویب شد.

همچنین طرح الزام شهرداری تهران به تملک، و حفظ و بازسازی عمارت عین الدوله نیز بررسی شد اما برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجا داده شد.

احمد حکیمی‌پور در جریان بررسی این طرح و با بیان اینکه قرار بود این بنا ابتدا تملک شود‏، گفت: هزینه تملک این بنا بسیار بالاست از این رو تصمیم گرفته شد میراثفرهنگی و اوقاف نیز در این رابطه مشارکت کنند. این یک موضوع بین بخشی است و بهتر است با حضور رئیس سازمان میراثفرهنکی بررسی شود.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران نیز در این باره اعلام کرد: ساده‌ترین کار برای حفظ این بنا تملک آن است اما بار مالی بسیاری دارد و باید تلاش کنیم ساخت و ساز حریم آن به گونه‌ای باشد که به بنا لطمه‎ای وارد نشود.

وی ادامه داد: این موضوع در کمیسیونی با حضور نماینده میراثفرهنگی دوباره بررسی شود.

علیرضا دبیر دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: چند ماه برای به نتیجه رسیدن این موضوع صبر کرده‌ایم، بهتر است یک هفته دیگر برای بررسی بهتر صبر کنیم. در بررسی دوباره این طرح حق مالک بنا نیز در نظر گرفته شود و امتیاز ساخت و ساز به وی داده شود.

در ادامه این جلسه بررسی نامگذاری بیست و دو خیابان مورد بررسی قرار گرفت که خیابان آفریقای جنوبی واقع در محدوده‌ای از منطقه ۳ و ۶ به ماندلا تغییر نام داد.

در جریان این تغییرنام، انصاری درخواست کرد: کل خیابان آفریقا که در حال حاضر بیشتر مردم به نام جردن آن را می‌‎شناسند تغییر و خیابان ماندلا نامیده شود که پیشنهاد وی مورد موافقت قرار نگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز