خبرگزاری کار ایران

آغاز برنامه های سوگواره یاس نبوی از امروز در ۲۴۳۷ امامزاده و بقعه متبرک

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۱۱۸

۲۵۰۰ روحانی بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم با حضور در این طرح و برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح، پاسخگویی به سوالات شرعی و ارائه مشاوره با زائران را انجام می‌دهند.

ایلنا: نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی از امروز آغاز می‌شود، گفت: برنامه‌های سوگواره یاس نبوی از امروز یکشنبه ۱۰ فروردین در ۲۴۳۷ امامزاده و بقعه متبرکه آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در نشست خبری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح آرامش بهاری برای چهارمین سال متوالی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان برای پذیرایی از زائران، مهمانان و مسافران نوروزی در حال برگزاری است، اظهار داشت: این طرح امسال با استقبال پرشکوه مردم و زائران مواجه شده است که از زحمات هیأت امنا و خدام امامزادگان و مردم تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۲۵ هزار نفر از هیات امناء و خدام امامزادگان در این طرح مشارکت دارند، افزود: این عزیزان و برخی مردم در زمینه آماده کردن فضای امامزادگان، نظافت، آراستگی و بهداشت و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و اقامه نماز جماعت و ارائه خدمات اسکان به مسافران مشارکت دارند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: هر طرحی که با نظارت مردمی همراه باشد، با قوت بیشتری پیش خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از تماس بیش از ۸ هزار نفر از مردم در زمینه طرح نوروزی آؤامش بهاری با سازمان اوقاف خبرداد و افزود: این افراد انتقاد‌ها و پیشنهادهایی را در زمینه اجرای طرح مطرح کرده‌اند که بسیار خرسندیم و در زمینه رفع نواقص و اشکالات به کار خواهیم بست و برخی نیز از روند برگزاری طرح قدردانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴۰ نفر از کارکنان سازمان اوقاف بصورت حضوری و غیر حضوری روند برگزاری طرح را بازرسی و نظارت می‌کنند، افزود: ۲۵۰۰ روحانی بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم با حضور در این طرح و برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح، پاسخگویی به سوالات شرعی و ارائه مشاوره با زائران را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام محمدی با اعلام اینکه در خیمه‌های معرفت این طرح؛ غرفه‌های کودکان، عفاف و حجاب، مشاوره و چندرسانه‌ای برپا شده است که با استقبال مردم بویژه جوانان موجه شده است، تصریح کرد: حضور در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان اماکنی معنوی در لحظه تحویل سال نو، سنت حسنه‌ای است که در سالهای اخیر رواج پیدا کرده است و امسال نیز بیش از ۶ میلیون نفر از مردم کشور در لحظه تحویل سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور حضور یافتند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن قدردانی از تلاش رسانه‌ها در انعکاس اخبار این طرح و اخبار امامزادگان، افزود: این اقدامات رسانه‌ای موجب جلب نظر و توجه مردم به امامزادگان و حضور هرچه بیشتر آنان در جوار امامزادگان شده است.

وی با اشاره به برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه دوم در بقاع متبرک و امامزادگان گفت: در ادامه برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری از امروز ۱۰ فروردین ماه طرح سوگواره یاس نبوی در ۲۴۳۷ امامزاده و بقعه متبرک کشور آغاز خواهد شد و حال و هوای امامزادگان برای برگزاری این طرح تغییر می‌کند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: تبیین خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)، ترویج سیره ایشان به عنوان سبک زندگی و شیوه زندگی اسلامی در این طرح مورد توجه قرار خواهد گرفت و همچنین کتابچه‌هایی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم و زائران با حضرت زهرا(س) به چاپ رسیده و توزیع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه دومین همایش رهروان یاس نبوی در روز شهادت حضرت زهرا(س) در ۱۴ فروردین ماه برگزار خواهد شد، گفت: این همایش ویژه بانوان در عصر روز شهادت در ۴۵۲ بقعه کشور برگزار می‌شود که امیدواریم با استقبال پرشکوه بانوان همانند سال گذشته مواجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز