خبرگزاری کار ایران

در آستانه نوروز ۹۳ و با هدف توسعه گردشگری تهران:

پایتخت با اقوام ایرانی به استقبال نوروز رفت

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۷۳

بخت غذاهای محلی، عرضه لباس‌های بومی، صنایع دستی، بازی‌های محلی و روستایی در کنار فعالیت گروه‌های موسیقی آذربایجان، لرستان، کردستان، قشقایی، خراسان، گیلان و مازندران زیر چادرهای عشایری، از جمله برنامه‌های شاد این جشنواره است.

ایلنا: در راستای توسعه گردشگری پایتخت، اقوام ایرانی میهمان «بوستان نوروز» و «برج آزادی» شدند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی کاظمی، مدیربرگزاری جشنواره‌های اقوام ایرانی با اعلام این خبر اظهارکرد: نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی با رویکرد سبک زندگی ایرانی – اسلامی از نیمه اسفند ۹۲ تا پایان تعطیلات نوروزی با حضور اقوام و عشایر، ارایه و نمایش هنر و فرهنگ بومی نقاط مختلف کشور در میدان آزادی تهران و بوستان نوروز اراضی عباس‌آباد برپاست.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را نمایش جلوه‌های فرهنگ و زندگی بومی اقوام ایرانی با رویکرد حفظ و احیای سبک زندگی ایرانی – اسلامی آنان خواند و افزود: برای معرفی این فرهنگ غنی بومی تلاش شده تا با برپایی ده‌ها غرفه فرهنگی، کارآفرینی، صنایع دستی و هنرهای سنتی، بازارچه خود‌اشتغالی، ارایه برنامه‌های فرهنگی و هنری اقوام ایرانی، نمایش سبک‌های سنتی و اصیل زندگی و اشتغال بومی مناطق مختلف ایران، فضایی نشاط‌‌ انگیز برای پایتخت نشینان و همچنین مسافران نوروزی ایجاد شود.

کاظمی با بیان این مطلب که ما با آغاز به کار این جشنواره به استقبال نوروز می‌رویم نیز تصریح کرد: پخت غذاهای محلی، عرضه لباس‌های بومی، صنایع دستی، بازی‌های محلی و روستایی در کنار فعالیت گروه‌های موسیقی آذربایجان، لرستان، کردستان، قشقایی، خراسان، گیلان و مازندران زیر چادرهای عشایری، از جمله برنامه‌های شاد این جشنواره است.

وی همچنین از حضور «سیدحسین پوررضوی» کاتب اولین قرآن سنگی در این جشنواره خبر داد و اظهارکرد: برگزاری مسابقه هفت سین صلح و دوستی اقوام ایرانی هم از جمله برنامه‌های در نظر گرفته برای گردشگران و مسافران است.

مدیر برگزاری جشنواره‌های اقوام ایرانی با دعوت از پایتخت‌نشینان و مسافران نوروزی برای حضور در این جشنواره جذاب یادآور شد: این جشنواره از ۱۵ اسفند ۹۲ تا ۱۳ فروردین ۹۳ از ساعت ۹صبح تا ۲۱ میزبان علاقه‎مندان آیین و رسوم ایرانی در برج آزادی و بوستان نوروز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز