خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زیباسازی اعلام کرد:

درخواست مجدد از هنرمندان برای طراحی نماد میدان انقلاب / ساماندهی ورودی جنوبی تهران

کد خبر : ۱۴۸۴۷۴

طرح مطالعاتی ۳۰ میدان و محور اصلی شهر توسط صاحب نظران این عرصه انجام شده که یکی از این میادین میدان انقلاب است که طرح مطالعاتی آن در کمیسیون معماری و شهرسازی در حال بررسی است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: مطالعات برای ساماندهی ووردی های‌ شهر تهران در حال انجام است و الویت اول برای ورودی جنوب شهر تهران است در واقع به دنبال بهسازی بزرگراه امام رضا(ع) هستیم تا ورودی خوبی در بخش جنوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامیاب در نشست امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه ایرانی‌ها برای پیرایش چهره خانه و شهر خود در آستانه سال نو سنت حسنه دارند، افزود: سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب هفت بخش طرحی را برای تشویق شهروندان به خانه‌تکانی و پیراستن شهر خود در نظر گرفته است تا بدین وسیله سنت زیبای نو شدن در آستانه سال نو را به شهر تهران تسری یابد.

وی با اشاره به هفت بخش رفتار نو، دیدار نو، سیمای نو، خیال نو، رنگ نو، سامان نو و اندیشه نو به عنوان بخش‌های مختلف طرح پیشواز بهار سال ۹۳، تصریح کرد: جشنواره‌ای پلاک بهاری برای شهروندان تهرانی در راستای نهادینه کردن فرهنگ زیباسازی شهر تهران با مشارکت و همیاری مستقیم شهروندان تهرانی به انتخاب و معرفی بهترین نماهای منازل مسکونی برگزار می‌شود همچنین قرار است نورپردازی و پیرایش نماهای عمومی ساختمان‌ها، حذف زواید، شستشو و نظافت بالکن‌ها، درها، پنجره‌ها و دیوارها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به نماهای برگزیده در سطح شهر تهران جوایزی داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران به بخش سامان نو طرح پیشواز از بهار اشاره و تاکید کرد: در این نقش معاونت فنی طراحی شهری سازمان زیباسازی با هدف بهبود و نوسازی فضاهای شهری طراحی و ساخت نیمکت‌های خلاق با عنوان بیست طراح بیست نمیکت توسط اساتید و متخصصین و طراحی وسایل گازی و نمونه‌سازی مبلمان شهری ویژه کم‌توانان جسمی و حرکتی را اجرایی خواهد کرد همچنین نورپردازی پل‌ها از جمله نورپردازی پل شهید محلاتی و آب‌نماهای بزرگراه امام علی(ع) مسیر جنوب به شمال و آب‌نمای هنری باران زیر پل سیدخندان در دست اقدام است.

کامیاب در ادامه گفت: در ساماندهی میادین جوانب هویتی، ارزشی، ترافیکی و… در نظر گرفته شده است نباید شتابزده طراحی میادین را اجرایی کنیم.

وی درباره نماد میدان انقلاب گفت: در مورد طراحی این نماد فراخوانی در این رابطه منتشر شد که هیچکدام از آثار ارسالی مورد تایید هنری قرار نگرفت که امیدواریم طرحی در خور این میدان طراحی شود.

کامیاب درباره ساماندهی ورودهای شهر تهران، نیز به ایلنا، افزود: مطالعات در این بخش در حال انجام است و الویت اول برای ورودی جنوب شهر تهران است در واقع به دنبال بهسازی بزرگراه امام رضا(ع) هستیم تا ورودی خوبی در بخش جنوبی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره نوسعه پیاده راه های پایتخت، اعلام کرد: توجه به پیاده محوری تنها در انحصار پیاده راه سازی نیست. اگر پیش از این مخاطب اصلی دیواره نگاری ها و آثار حجمی رانندگان خودروها بودند حالا عابران پیاده مخاطبان این آثار هنری هستند. ما باید تلاش کنیم فضاهای عمومی توسعه پیدا کنند. در همین راستا در صورت تصویب شورا پیاده راه قدس - تجریش به عنوان نخستین پروژه پیاده راه سازی در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به تبلیغات غیرمجاز در فضای پایتخت گفت: سالانه ۴۰ میلیارد تومان صرف پاکسازی تبلیغات غیرمجاز در سطح شهر می شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: در این رابطه با اصنافی که بیشترین تبلیغات غیرمجاز را دارند گفتگو کرده ایم و حتی فضاهای تبلیغاتی دیگری مانند تبلیغ در همشهری های محله و… در اختیارشان قرار داده اما باز هم شاهد نصب چنین تبلیغاتی در سطح شهر هستیم.

وی با تاکید بر این که باید المان های زائد در سطح شهر پاکسازی شود گفت: اجازه بدهید تهران نفست بکشد متاسفانه تبلیغات غیرمجاز سطح خیابان های ما را نیز پوشانده است.

کامیاب از ساماندهی سایبان های فرسوده، کرکره های مستعمل و… خبر داد و گفت: برخی از محورهای تاریخی پایتخت از جمله ناصرخسرو، خیابان انقلاب تا چهارراه ولیعصر، خیابان ولیعصر تا خیابان زرتشت به عنوان الگو ساماندهی می شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از حذف ۱۵ هزار متر مربع سازه تبلیغاتی خبر داد و گفت: بسیاری از این سازه ها فرسوده و اضافه و یا جانمایی درستی نداشتند که این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

کامیاب درباره انتقال مجسمه میدان فردوسی، گفت: برخی سازه‌ها و مجسمه‌های موجود در سطح شهر تهران که توسط هنرمندان بنام کشور ساخته شده‌اند از جمله مجسمه میدان فردوسی که توسط ابوالحسن خان صدیقی ساخته شده مورد توجه مردم شهر و سازمان زیباسازی می‌باشد و قطعا باید نسبت به این مجسمه‌ها با حساسیت بیشتری اقدام کنیم.

وی افزود: پیشنهادی در خصوص تاسیس باغ‌موزه‌ای برای مجسمه‌ها وجود دارد تا این مجسمه‌ها در آن باغ‌موزه حفظ و نگهداری شوند. اما در حال حاضر قصد جابجایی مجسمه میدان فردوسی را نداریم و جابجایی و انتقال این مجسمه فعلا به هیچ عنوان انجام نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز