خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

۳۰۰ وقف جدید در هفته وقف به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۰۸

در تمامی ایام سال و بطور مشخص و تعریف شده باید در خصوص فرهنگ وقف تبلیغات صورت گیرد و برای اجرای این مهم نیازمند سوژه‌سازی و جذب مخاطبان و رسانه‌ها به این موضوع هستیم.

ایلنا: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ وقف جدید در هفته وقف به ثبت رسیده است، گفت: ‌ به واسطه نهادینه شدن فرهنگ وقف در کشور بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تبلیغ وقف مختص به زمان خاصی نیست، گفت: در تمامی مقاطع و ایام سال باید بطور مشخص و تعریف شده درباره فرهنگ وقف و آثار و برکات آن تبلیغ صورت گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: از همه فعالان و دست‌اندرکاران ستادی و استانی هفته وقف که با تلاش و تکاپوی دو چندان توانستند پیام وقف را به اطلاع مردم برسانند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه از هفته وقف و ظرفیت‌های ایجاد شده بواسطه آن باید بهره‌برداری صحیح کرد، گفت: به‌واسطه برنامه‌ریزی و تلاش تمامی بخش‌ها، وقف دراین ایام در تمام مجامع، محافل، رسانه‌های جمعی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، نشریات، صداوسیما و… مطرح شد و در محافل و جلسات، مساجد، نمازهای جمعه و مجالس عزاداری امام حسین(ع) این فرهنگ تبیین شد.

حجت الاسلام محمدی هنر سازمان اوقاف را بهره‌برداری از این ظرفیت ایجاد شده دانست و افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت نتیجه‌گیری از این ظرفیت در راستای جلب و جذب علاقه‌مندان به سمت فر هنگ وقف انجام شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ وقف جدید در هفته وقف به ثبت رسید، تصریح کرد: دستیابی به چنین موفقیتی، ارزشمند است اما نباید به این مقدار بسنده کنیم، چرا که همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با تأکید براینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته وقف باید در طول سال نیز تداوم داشته باشد، گفت: برای بهره‌گیری از این ظرفیت ایجاد شده در هفته وقف، باید پایگاه و ستادی در ستاد و استان‌ها ایجاد شود و اطلاع رسانی به مردم صورت گیرد تا هر فردی که قصد ثبت وقفی جدید را داشت به آن مراجعه کند.

حجت الاسلام محمدی با اعلام اینکه وقف تنها مختص به زمان خاصی نیست که تنهادر برهه‌ای خاص اطلاع رسانی شود، بیان داشت: در تمامی ایام سال و بطور مشخص و تعریف شده باید در خصوص فرهنگ وقف تبلیغات صورت گیرد و برای اجرای این مهم نیازمند سوژه‌سازی و جذب مخاطبان و رسانه‌ها به این موضوع هستیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازم برای سال آینده باید انجام شود تأکید کرد: باید بررسی‌های لازم صورت گیرد تا ضعف‌ها و نواقص مشخص و رفع شود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و تبلیغات لازم برای هموطنان خارج از کشور در خصوص فرهنگ وقف باید صورت پذیرد، گفت: بسیاری از این هموطنان علاقه‌مند به وقف اموال خود در ایران اسلامی و برای مردم و هموطنان خود هستند که لازم است اطلاع رسانی لازم به آن‌ها صورت گیرد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی هفته وقف باید در طول سال در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف تلاش کند، افزود: موضوعات و نیازهای کنونی جامعه باید به عنوان نیاز‌ها و نیات وقف‌های جدید احصا و در سراسر کشور اطلاع رسانی شود.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: به منظور ارتباط گیری با اقشار مختلف در سال آینده نشست‌های تخصصی برای دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، آموزش و پرورش، بانوان، پزشکان، مهندسان، اصناف و سایر اقشار جامعه مرتبط با موضوع وقف برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ رویکرد اصلی کشور هم‌اکنون اقتصاد و معیشت و تولید علم است، تصریح کرد: در زمینه تولید علم باید با تبلیغ و اطلاع رسانی موقوفاتی جدید به ثبت برسانیم.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: در صورتی که دو قشر بانوان و فرزندان را با فرهنگ وقف آشنا سازیم، بهترین تبلیغ و ترویج را صورت داده‌ایم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان اظهار داشت: اگر روزی فرا برسد که فرهنگ وقف به خوبی مطرح و احیا شود، بسیاری از مشکلات کشور و جامعه مرتفع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز