خبرگزاری کار ایران

دنیامالی با انتقاد از عملکرد شهرداری در حادثه جمهوری:

استدلالات شهرداری در حادثه جمهوری قابل قبول نیست

کد خبر : ۱۴۲۸۶۴

نردبان باز نشده آیا شلنگی که تمام آن پاره است و آب می‌دهد نیز موضوعی است که می‌توان از آن به راحتی رد شد / حتما برای مشخص شدن عدم چرایی بازنشدن نردبان از طریق جعبه سیاه اقدام کنید و اگر لازم باشد حکم قضایی آن را بگیرید.

ایلنا: رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از صحبت‌های رئیس سازمان آتش نشانی برای توجیه حادثه جمهوری گفت: استدلالات شما قابل پذیرش نیست. ما مدافع حقوق مردم هستیم و جان مردم برایمان عزیز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد دنیامالی در جلسه علنی شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش حادثه جمهوری با بیان اینکه مسئولیت نیروهای آتش نشانی سنگین است، اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم از موضع مردم دفاع می‌کنم.

وی با بیان اینکه سابقه حضور در حوزه نجات و تجسس و دریانوردی دارم و به خوبی معنی استانداردها و بازنشدن وسایل فنی را می‌فهمم، گفت: همه اینها باعثنمی‌شود که ما پاسخگوی مردم نباشیم.

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از وظیفه آتش نشانی مربوط به حریق است، اعلام کرد: باید ادوات و تجهیزات سازمان آتش نشانی به روز و مجهز باشد. باید از این حادثه درسی بگیریم و شهرداری را مکلف کنیم تا نسبت به تجهیزات بازنگری جدیت داشته باشند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر رنکینگ این سازمان به دلیل توانمندی‌هایی که از خود نشان داده؛ بالاست، خواهش می‌کنم که در ارائه خدمات خود دقت بیشتری داشته باشند. من قصد محکوم کردن کسی را ندارم اما قبول کردن اینکه نردبان به دلیل نقص فنی باز نشده، سخت است.

دنیامالی سخنانش را اینگونه ادامه داد و گفت: نردبان باز نشده است آیا شلنگی که تمام آن پاره است و آب می‌دهد نیز موضوعی است که می‌توان از آن به راحتی رد شد. این شلنگ نیز متعلق به آن شرکتی است که بالابر به آن تعلق دارد. خواهش دارم مدافع حقوق مردم باشیم. من خرده برده‌ای از کسی ندارم.

وی ادامه داد: آقای رئیس؛ کمیته‌ای که به دستور جنابعالی تشکیل شده حتما برای مشخص شدن عدم چرایی بازنشدن نردبان از طریق جعبه سیاه اقدام کند و اگر لازم باشد حکم قضایی آن را بگیرید.

دنیامالی گفت: نمی‌توانم بپذیرم چگونه نردبانی که سرویس تایم(گارانتی) روی آن گذشته، به محله حادثه فرستاده می‌شود، آن هم برای ساختمانی که در طبقاتی بالایی آن حریق صورت گرفته است.

وی خواهش کرد: دستور طرح تحقیق و تفحص از این حادثه ادامه یابد تا مشخص شود چرا این حادثه رخ داده است. جان مردم عزیز است. یعنی چه مصداق می‌آوریم که در کانادا ۳۲ جان خود را در حریق از دست داده‌اند. این موضوع نمی‌تواند توجیهی برای اتفاق رخ داده باشد.

دنیامالی با بیان اینکه تعجب می‌کنم که رئیس سازمان می‌گوید دیواری بین محل آتش سوزی با محلی که افراد در آن حضور داشته‌اند؛ وجود دارد، گفت: مگر نه اینکه بسیاری از حوادثآتش سوزی بخاطر دود و خفگی و سوختگی جان افراد را می‌گیرد این زنان چاره‌ای نداشتند.

دنیامالی در پایان صحبت‌هایش از اعضای شورای شهر عذرخواهی کرد و گفت: می‌دانم کمی احساساتی شدم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز