خبرگزاری کار ایران

در جریان جلسه علنی امروز؛

شورا به شهردار و وزیر علوم تذکر داد

کد خبر : ۱۴۰۴۶۷

دولت ۲۰ سال قبل مصوبه‌ای را در مورد آزادسازی زمین‌های اطراف دانشگاه تهران داشته است اما این مصوبه تاکنون اجرایی نشده و تنها ۳۰ درصد از زمین‌های اطراف دانشگاه تهران آزاد شده است.

ایلنا: اسماعیل دوستی، عضو شورای شهر تهران نسبت به وضعیت اراضی اطراف دانشگاه تهران و اجرا نشدن مصوبه دولت در آزادسازی اراضی اطراف دانشگاه به شهردار تهران، وزیر علوم و رئیس دانشگاه تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل دوستی امروز در جریان چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری نسبت به وضعیت فعلی دانشگاه تهران و تملک زمین‌های اطراف آن گفت: دولت ۲۰ سال قبل مصوبه‌ای را در مورد آزادسازی زمین‌های اطراف دانشگاه تهران در خیابان کارگر، وصال شیرازی، انقلاب اسلامی و بلوار کشاورز داشته است اما این مصوبه تاکنون اجرایی نشده و تنها ۳۰ درصد از زمین‌های اطراف دانشگاه تهران آزاد شده است.

دوستی اضافه کرد: این ۳۰ درصد آزاد شده نیز در شرایط بسیار نگران کننده‌ای قرار دارد و زمین‌هایی است که فقط ملک را واگذار کرده‌اند و مابقی تخریب و تبدیل به آشغال‌دانی شده است که شرایط اجتماعی ناگواری را برای مردم این محلات فراهم کرده.

وی به صورت صریح گفت: من به وزیر علوم، ‌رئیس دانشگاه تهران و شخص شهردار تهران تذکر می‌دهم چرا که وضعیت دانشگاه تهران را در این شرایط نگران کننده باقی گذاشته‌اند.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: اگر در این ۲۰ سال حداقل برای هر سال ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده بودند تا این زمین‌ها آزاد سازی شوند در حال حاضر شاهد شکل گیری یک قطب علمی ارزشمند‌تر در این فضا بودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز