خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

پیش‌بینی وقوع سیلاب و گردوخاک در کشور طی روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۰۷۴

با هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی طی امروز و فردا در ۷ استان از ورود توده جدید گردوخاک به کشور طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های گلستان، سمنان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

طی روزهای شنبه تا دوشنبه در سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده است. 

دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه برای مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی و بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود. 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی توده گردوخاک در کشور عراق شکل گرفته که انتظار می‌رود طی ۲۴ ساعت آینده نوار غربی کشور و به‌تدریج بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد و باعث افزایش آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوا شود. 

طی ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور و برخی مناطق استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و طی ۳ روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران، اصفهان و فارس افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. 

همچنین طی ۳ روز آینده در ایلام، خوزستان، کرمانشاه و بوشهر وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز