خبرگزاری کار ایران

یک عضو شورای شهر تهران:

تخلفات پروژه ایران زمین ریشه در تأمین تجهیزات پروژه صدر دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۱۷

این جمله «من خود پول مردم را می‌دهم» برخورد مناسبی نیست و باید اصلاح شود. در واقع علاوه بر پرداخت این جریمه‌ها باید صاحب این پروژه از مردم عذرخواهی کند.

ایلنا: یک عضو شورای شهر تهران درباره روند تخلفات صورت گرفته در پروژه صدر اعلام کرد: گویا تفاهمات سه یا دوجانبه میان شهرداری با مالک پروژه و یک شرکت در تأمین تجهیزات پروژه صدر علت اصلی تخلفات صورت گرفته در پروژه صدر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلطانی‌فر(عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران) درباره پروژه ایران زمین واقع در شهرک غرب خواستار رسیدگی به تخلفات شهرداری و بخش خصوصی در این پروژه شد و اظهار کرد: گویا تفاهمات سه یا دو جانبه‌ای میان شهرداری تهران با مالک این پروژه و شرکت دیگری برای تأمین تجهیزات پروژه صدر صورت گرفته است که در قبال تأمین این تجهیزات شهرداری تهران چنین مجوزاتی را به مالک این پروژه داده است.

وی ادامه داد: شهردار منطقه نیز در این میان ممانعتی برای توقف پروژه ایران زمین نداشته است و گمان می‌کنم در پشت این تخلفات؛ افرادی از شهرداری منطقه و حتی کسانی در شهرداری مرکز در پشت این قضیه وجود دارند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پروژه ایران زمین در پهنای R ۲۳۱ یعنی بافت ارزشمند معاصر قرار دارد، گفت: بر این اساس باید تراکم دو طبقه و ۵۰ درصد سطح اشغال زمین به پروژه داده می‌شد اما در کمیسیون ماده ۵ شاهد آن بودیم که این ملاحظات فنی رعایت نشده است تا خساراتی بر املاک همسایگان این پروژه وارد شد.

سلطانی‌فر پیشنهاد داد که هیئتی با حضور ریاست دو کمیسیون عمران و شهرسازی، شورا این مسئله را بررسی کنند تا پیشنهادات عملی و اجرایی مناسبی اتخاذ شود.

همچنین در ادامه تندگویان(دیگر عضو شورای شهر) با بیان اینکه علاوه بر نحوه تصاحب این پروژه و مسائل حقوقی؛ آنچه که در این پروژه اهمیت دارد نحوه برخورد مالک با اتفاقات اخیر است، اظهار کرد: بر فرض اینکه یک نفر به واسطه دارایی که دارد در شهر تهران پروژه‌ای را آغاز می‌کند و نحوه برخورد آن به گونه‌ای است که علی‌رغم اتفاقات رخ داده رسماً عذرخواهی از مردم نمی‌کند موضوعی است که باید به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: این جمله «من خود پول مردم را می‌دهم» برخورد مناسبی نیست و باید اصلاح شود. در واقع علاوه بر پرداخت این جریمه‌ها باید صاحب این پروژه از مردم عذرخواهی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز