خبرگزاری کار ایران

بازدید مسجد جامعی از هیئتهای مذهبی و تعزیه داران ری

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۸۲

حفظ هویت تاریخی محله‌های قدیمی ری نظیر قلعه دولت آباد و تبدیل کارخانه سیمان ری به موزه صنعت ایران از موارد پیشنهادی شهروندان و مسئولان میراثفرهنگی بوده است که مورد بررسی کار‌شناسی قرار خواهد گرفت.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی بازدید میدانی به همراه شهردار منطقه ۲۰ و جمعی از شورایاران، وضعیت هیئت‌های مذهبی و تعزیه داران شهرری را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با هدف بررسی وضعیت تشکل‌های مذهبی و آئینی شهرری از حسینیه‌های دو شهید، امیرالمومنین(ع)، کاظمینی‌ها، کربلائی‌ها، هیئت نفرآباد و تعزیه داران این محل بازدید کرد و با پیشکسوتان این عرصه به گفتگو پرداخت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دومین بازدید خود از اماکن مذهبی و تاریخی ری طی یک ماه گذشته، گفت: حفظ هویت تاریخی محله‌های قدیمی ری نظیر قلعه دولت آباد و تبدیل کارخانه سیمان ری به موزه صنعت ایران از موارد پیشنهادی شهروندان و مسئولان میراثفرهنگی بوده است که مورد بررسی کار‌شناسی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه پتانسیلهای لازم برای تبدیل شهرری به قطب نمونه گردشگری شهر تهران وجود دارد، اظهار داشت: تهران شهری تاریخی است که سعی داریم با این بازدیدهای هفتگی بخشی از این هویت تاریخی و معاصر را بیشتر نمایان کنیم.

حضور در مراسم عزاداری هیئت مذهبی نفرآباد که در سال ۱۰۳۵ قمری تاسیس شده است نیز از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

این بازدید از محله دولت آباد شهرری آغاز شد و با بازدید از برج تاریخی طغرل، کارخانه سیمان ری و زورخانه‌های منطقه ۲۰ در حالی ادامه یافت که شهردار منطقه و مدیران ارشد شهرداری منطقه ۲۰، رئیس اداره میراثفرهنگی شهرری و جمعی از شورایاران وی را همراهی می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز