خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران در بازدید از مجتمع نابینایان:

مدیریت شهری با برنامه‌ریزی زمینه‌ساز بروز توانمندی‌های نابینایان شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۶۲

شهرداری تهران جهت مناسب سازی معابر و امکان استفاده بهینه از ناوگان حمل و نقل عمومی جهت تردد نابینایان تلاش کند و همچنین با بسترسازی مناسب و برنامه‌ریزی از توانمندی‌های نابینایان در اعتلای شهر استفاده کند.

ایلنا: رئیس شورای شهرتهران به مناسبت روزجهانی نابینایان(عصای سفید)، در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس مجتمع نابینایان موفیقیان شرکت کرد و بر مناسب‌سازی معابر شهری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی در این مراسم به توانمندی نابینایان اشاره کرد و افزود: نابینایان در بسیاری از کار‌ها همواره توانا‌تر از افراد بینا هستند.

وی در حاشیه این مراسم با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر تهران، تاکید کرد: شهرداری تهران جهت مناسب سازی معابر و امکان استفاده بهینه از ناوگان حمل و نقل عمومی جهت تردد نابینایان تلاش کند و همچنین با بسترسازی مناسب و برنامه‌ریزی از توانمندی‌های نابینایان در اعتلای شهر استفاده کند.

شایان ذکر است در سیزدهمین جلسه از دوره چهارم شورای شهر تهران، اعضای شورای شهر طرح دوفوریتی را به تصویب رساندند که براساس آن شهرداری تهران ملزم شد تا با برنامه ریزی به نابینایان تهرانی خدمات ویژه ارائه کند.

براساس این گزارش گفتنی است که مجتمع آموزشی موفیقیان که مختص به افراد نابینا و کم بینا است سالانه تعداد زیادی افراد نخبه تحویل مراکز آموزشی بالا‌تر می‌دهد که در سال ۹۲ تعداد ۱۹ نفر از دانش آموزان این مدرسه در کنکور سراسری پذیرفته شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز