خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کشور در مراسم پاکسازی نمادین ۵۰ غار در سراسر کشور:

اطلس غار‌شناسی کشور تا پایان سال رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۰۸۳۱۸

در حال حاضر ۲۰۰۰ غار در سراسر کشور شناسایی شده است / ۱۵۰۰ غار دارای شناسنامه هستند و برای ۱۵۰ غار نیز نقشه تهیه شده است.

ایلنا: معاون گردشگری کشور در نخستین روز از هفته گردشگری با حضور در مراسم پاکسازی غار رودافشان، گفت: اطلس غار‌شناسی کشور تا پایان سال رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، در نخستین روز از هفته گردشگری که با عنوان «گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک» نامگذاری شده است، پاکسازی نمادین ۵۰ غار در سراسر کشور با همکاری معاونت گردشگری کشور و انجمن غارنوردان ایران برگزار شد.

معاون گردشگری کشور در این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران از رونمایی اطلس غار‌شناسی کشور تا پایان سال خبر داد و افزود: در نخستین روز از هفته گردشگری ۵۰ غار در سراسر کشور با همکاری معاونت گردشگری و انجمن غارنوردان ایران به طور نمادین پاکسازی شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰۰ غار در سراسر کشور شناسایی شده است، یادآور شد: ۱۵۰۰ غار دارای شناسنامه هستند و برای ۱۵۰ غار نیز نقشه تهیه شده است.

جهانیان اظهار داشت: حضور نمادین علاقه مندان به گردشگری و محیط زیست در مراسم پاکسازی دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور از دیگر برنامه‌هایی است که در طول هفته گردشگری برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری کشور ضمن ابراز امیدواری از برگزاری برنامه‌هایی با اهداف مشترک دو حوزه گردشگری و حفظ محیط زیست گفت: با حضور انجمن‌های محیط زیست در برنامه‌های مشترک با حوزه گردشگری، فضای مثبتی برای شناخت راهکارهای رفع چالش‌های موجود در حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری بوجود می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز