خبرگزاری کار ایران

وداع جامعه سینمایی با زاون قوکاسیان

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۵۹

بیش از پنج هزار نفر؛ پیکر منتقد فقید سینما را همراهی کرده و پس از انجام مراسم مذهبی در کلیسای مریم به آرامستان ارامنه اصفهان(صفه) هدایت کردند تا در جوار پدر و مادرش، به خاک سپرده شود.

مراسم تشییع پیکر زاون قوکاسیان، امروز(چهارم اسفند ماه) از محل خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تشییع پیکر زاون قوکاسیان از مقابل خانه هنرمندان اصفهان در ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بعداز ظهر با حضور نمایندگان بنیاد سینمایی فارابی و خانه سینما ایران آغاز شد.

بیش از پنج هزار نفر پیکر منتقد فقید سینما را همراهی کرده و پس از انجام مراسم مذهبی در کلیسای مریم به آرامستان ارامنه اصفهان(صفه) هدایت کردند تا در جوار پدر و مادرش، به خاک سپرده شود.

محمدمهدی عسگرپور در این مراسم گفت: در بین اهالی سینما کمتر کسی پیدا می‌شود که همه ویژگی‌های قوکاسیان را یکجا داشته باشد. او علی‌رغم سادگی، استاد مسلم و محققی برجسته در حوزه سینما بود. او علاوه بر همه ویژگی‌های یک استاد، یک انسان شریف هم بود. هنرمند برجسته‌ای که بی‌شک سود و منفعت‌اش برای سینمای ایران زیاد بود.

وی افزود: زاون قوکاسیان لحظه، لحظه عمرش را خرج سینما کرد و او در واقع خود را وقف سینمای ایران کرد.

رضاداد هم به نمایندگی از سازمان سینمایی اظهار امیدواری کرد: آنچه زاون قوکاسیان به‌عنوان یکی از اساتید مسلم سینما در طی سال‌ها عمرش در سینما کاشته است، نهالی موثر باشد تا حوزه فرهنگ و هنر کشور از آن، هر روز گلی بچیند.

او ادامه داد: زاون در کسوت یک استاد، هنرمند و معلم همواره قوی‌ترین و بهترین کارهایش را ارائه داده است به همین دلیل است که نقدهای او سازنده و گفته‌های او همه هنر است. سند عمر او تعداد زیادی هنرمند است که امروز در عرصه سینما و در آینده در عرصه فیلمسازی هنرنمایی خواهند کرد.

رضاداد خاطرنشان کرد: ما کسی را از دست داده‌ایم که در سینمای امروز که قدری اصول‌اش تخریب شده است، می‌توانست پایه‌گذار اصول باشد.

محمدرضا اصلانی هم با اشاره به جمعی از دانشجویانی که در این مراسم با روبان سفید عکس زاون قوکاسیان را بر گردن انداخته بودند، گفت: من نماینده این ربان‌های سفید هستم؛ زاون در شما جاری است و شما راهش را ادامه می‌دهید، همان‌طور که خودش با صبوری راهش را پی گرفت.

در این مراسم پیام رسول زرگرپور(استاندار اصفهان) هم قرائت شد.

در این مراسم هوشنگ حریرچیان(بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون)، ‌محمدرضا اصلانی(مستندساز)، محمدمهدی عسگرپور(مدیرعامل خانه‌سینما)، رضا صدرعاملی، کیومرثپوراحمد، جعفر پناهی، علیرضا رضاداد(دبیر جشنواره فیلم فجر)، حسن اکلیلی، شاه زیدی، ذاکر اصفهانی، استاندار سابق اصفهان، عمار تفتی، آقاییان‌زاده(معاون سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان)، ایلائیان‌چیان(عضو شورای خلیفه‌گری اصفهان و جنوب ایران)، فرهاد توحیدی، رشیدیان، توکلی و قاضی نظام، فرهاد روح‌رام، و نیک‌آیین(معاون امور اجتماعی استانداری اصفهان) و… حضور داشتند.

مراسم تعدادی از هنرمندان به بیان فعالیت‌های زاون قوکاسیان در عرصه سینما، نویسندگی و نقد پرداختند و وی را اسطوره‌ای در این زمینه عنوان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز